• idisslaren

    Ägglossnings/Flytningsexperter hjälp :P

    Jag vet att man kan ha ägglossning när man ammar. Har en son under sex månader som jag helammar. Vi vill gärna ha en till ganska snart och har haft lite svårt att bli gravida så i helgen så märkte jag att jag hade en riktig äggviteflytning och tänkte att nu kör vi. Har aldrig haft vad jag vet så tydlig äggviteflytning! Jag fick nästan titta en gång extra för jag trodde nästan det var äggvita Tungan ute Var i stugan i skogen utan ägglossningstester så kunde inte kolla/köpa. Har inte haft mens sen förlossningen  men kom på att jag hade en blodig flytning för typ två veckor sen. Börjar nästan få upp hoppet lite om att det kan ha varit första ägglossningen nu. Men när jag var gravid med vår första son fick jag inte tillbaka mensen förrän efter 9 månader och min bm har sagt att det brukar följa samma mönster med framtida barn så jag borde inte ha mens (och därmed ägglossning) än på ett tag och sonen är ju bara några månader. Vet att man i princip kan bli gravid några månader efter förlossning (mannen har två syskon med 11 månaders mellanrum..) men vad tror ni chansen är att ha en riktig ägglossningsflytning utan att det faktiskt var ägglossning? Cool 

  • Svar på tråden Ägglossnings/Flytningsexperter hjälp :P
  • Ejjami

    Hej! Det här med fertila flytningar är jätteolika från person till person. Vissa har äggviteflytningar sporadiskt genom cykeln (utan ägglossning) och vissa har det under flera dagar runt ägglossning (jag har äggviteflytningar 5 dagar upp till ägglossning) och vissa (kanske du) har det bara den dagen som ägglossning sker. Lycka till med bebisverkstaden!

  • EpicNurse

    Har alltid ägglossningsflytning när jag ammat i 6-7 månader, utan ägglossning. Det är ju hormonerna som gör att flytningen ändrar karaktär. Men visst kan det vara att det faktiskt är ägglossning på g.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Ägglossnings/Flytningsexperter hjälp :P