• Äldre 5 Jun 11:19
    10848 visningar
    6 svar
    6
    10848

    Chefen är bortrest och ansökningstiden går ut? Vad göra?

    Snubblande in på en sida där man fortfarande kan söka till socialpedagog 50% distans. gjorde en profil och laddade upp mina betyg, Dock måste man (bör) lämna in arbetslivsintyg MEN min chef är bortrest faaan, Ingen aning om hur jag ska göra nu. Chansen att komma in utan arbetslivsintyg känns ju 0
    Kan man skriva att man ska komplettera med arbetsintyg lr hur fan ska jag göra? 

  • Svar på tråden Chefen är bortrest och ansökningstiden går ut? Vad göra?
  • Äldre 5 Jun 11:23
    #1

    Skriv att du kompletterar då ansvarig person är bortrest. Hur svårt kan det vara. Alla är bara människor och sånt här händer i en rekryteringsprocess. Är de intresserade i övrigt av dig, så kan de vänta några dagar.

  • Äldre 5 Jun 11:25
    #2

    Tack :)

  • AvdNur­se
    Äldre 5 Jun 15:44
    #3

    Din HR-avdelning/person borde kunna ordna med intyg.

  • Äldre 5 Jun 17:46
    #4

    Arbetsgivarintyg är ofta något som lönekontoret kan ordna. Är det arbetsbetyg du menar så är det något chefen skriver.

  • Äldre 5 Jun 20:06
    #5

    Jag fick mitt från lönekontoret :)

  • Äldre 7 Jun 15:04
    #6

    Ett arbetsgivarintyg kan vem som helst på personal-/löneavdelningen sköta. Där skall stå hur många timmar du arbetat varje vecka. Då får man ett hum om du är mycket borta osv. 

    Ett arbetsintyg skall din chef skriva, där talas om hur du skött jobbet. Men det brukar man få en tid EFTER man slutat. Så det är lite svårt att begripa vad du menar där faktiskt.

Svar på tråden Chefen är bortrest och ansökningstiden går ut? Vad göra?