• Anonym (Såkandegå)

    Förhållandet går sönder gör jag fel

    Hej alla. Nu är det såhär att för drygt 1 år sedan fick jag och min tjej barn och då dog allt för henne typ vi hade sex 4 gånger under 9 månader. Frågade om varför hon inte ville men fick aldrig något svar. Jag oxh för någon månaden fick jag reda på att hon va otrogen men det har ju inte hänt något allvarligt säger hon men han säger motsatsen. Och någon vecka efter jag bustade henne knullade vi 4 gånger i veckan men nu har det dött igen och hon säger att hon aldrig är sugen men någon gång i veckan ger jag henne oralt ihopp om att jag ska få något tillbaka men aldrig ha hänt en gång å då fick jag tjata till mig den. Känns som att jag bara är hennes ekonom för det är bara jag som jobbar å drar in pengar. Är det jag som gör fel eller vad är det frågan om??

  • Svar på tråden Förhållandet går sönder gör jag fel
  • Anonym (Why)

    Varför stannar du hos nån som bedrar dig och gör dig så olycklig?

    Verkar som om du bara är ute efter att ha sex, och det kan du säkert hitta på ett lyckligare sätt..

  • Anonym (A)
    Anonym (Why) skrev 2018-06-05 18:38:33 följande:
    Varför stannar du hos nån som bedrar dig och gör dig så olycklig?
    Verkar som om du bara är ute efter att ha sex, och det kan du säkert hitta på ett lyckligare sätt..
    Håller med
  • Anonym (Såkandegå)

    Jag vill ha det bra för jag älskar denna människa och har ändå ett barn ihop. Jag är inte bara ute efter sex men jag känner att det är en viktig sak i ett förhållande.

  • Anonym (Why)
    Anonym (Såkandegå) skrev 2018-06-05 19:47:44 följande:

    Jag vill ha det bra för jag älskar denna människa och har ändå ett barn ihop. Jag är inte bara ute efter sex men jag känner att det är en viktig sak i ett förhållande.


    Är d inte viktigt att respektera varandra i ett förhållande? Man kan ju inte hålla ihop för ett barns skull?!

    Barn är inte dumma, de märker om föräldrarna är olyckliga o inget barn vill växa upp med föräldrar som bråkar, är kalla mot varandra och inte har nån glädje i relationen.

    Sex är jätteviktigt i ett förhållande, men det som är viktigast är ändå tillit!

    Hur kan du lita på en partner som har sex med andra? Hur kan du lita på en partner som hellre rör vid nån främling istället för sin livskamrat?

    Hur kan du lita på en partner som hellre älskar med nån annan än pratar känslor och sex med dig??

    Hur kan du lita på en partner som riskerar att sitt egna barn växer upp i en olycklig relation?
  • Anonym (Sry)

    Hon tänder inte på dig längre. Hon Bill ligga med andra. Du är hennes försörjare.

    Att hon låg 4 gånger med dig var pga sitt dåliga samvete.

    Du vet egentligen allt detta redan. Frågan är ju vad du kommer göra åt saken.

  • Anonym (Såkandegå)

    Har funderat många gånger på detta men vet inte vad jag ska ta mig till.

  • Anonym (Har varit där)

    Jag har varit i en liknade situation och min erfarenhet är att människor kan vara otrogna och man kan ändå ha en bra relation men då krävs att man är ärlig, man ska inte "busta" någon utan personen i fråga behöver stå för sitt misstag och lägga korten på bordet.

    Jag tror din tjej kommer lämna dig kanske inte just nu men relativt snart, hon är inte kär i dig längre, dock kanske hon inte inser det själv än.

    Jag var/är super kär i mitt ex fortfarande men vi levde i destruktiv relation där det var mer tårar och ilska än glädje och passion. Jag klarade inte lämna även om allt tydde på att det skulle braka sönder. Tillslut blev jag dumpad och jag skämdes för att bli lämnad och för mitt beteende, tog lång tid innan jag insåg att mycket av mitt agerande berodde på under den psykiatriska press jag levde i. Jag hade också det ekonomiska ansvaret för familjen.

    Idag några år senare är jag en mycket lugnare person även om jag jobbar på att inte vända allt negativt mot mig själv. Jag är en bättre förälder som inte är konstant olycklig och orolig. Även om mitt liv är bättre idag kan jag ändå sakna mitt ex men idag ser jag vad det är för person då den fortsatt sitt destruktiva leverne.

    Mitt tips är att lämna om du kan eller så tror jag du blir dumpad. Även om du är förälskad och/eller rädd för att bli ensam så tror jag du kommer må bättre utan henne.

  • Anonym (Såkandegå)

    Okej för jag var tvungen att dra ur henna saker för han skickade saker hon skickat men hon säger att hon aldrig gjort de förens jag visade att jag hade bevis då kröp de fram lite men har en känsla av att det inte är hela sanningen ????

  • Anonym (SåÄrDet)

    Jag skulle kastat henne så fort jag fick veta att hon horat runt.. så va en man och gör rätt.

  • Anonym (SåÄrDet)

    Jag skulle kastat henne så fort jag fick veta att hon horat runt.. så va en man och gör rätt.

  • Anonym (Såkandegå)

    Ja men är rätt svårt att bara kasta någon som betyder så mycket. Det är din åsikt jag har min

  • Ascendere
    Anonym (Såkandegå) skrev 2018-06-06 16:08:22 följande:

    Ja men är rätt svårt att bara kasta någon som betyder så mycket. Det är din åsikt jag har min


    Då betyder hon för mycket för dig. Du har överinvesterat. Fokusera på att bygga upp ett bra liv för DIG där självklart barnet har en viktig plats, men inte ditt ex-to-be.
  • EnsamSingelpappa

    Hej


     


    Jag undrar, varför kritiseras han så mycket i detta sammanhang.


     


    Han ber om hjälp, varför ifrågesätter ni han, om han tycker sex är viktigt eller inte viktigt är hans grej. :)


     


    Jag tycker ni ska försöka sätta er ner och diskutera igenom allt i detalj. Hur de varit och hur ni går vidare... Vad tror ni om det?

  • Anonym (Såkandegå)

    Jag har försökt flera gånger att prata om sex och att hon va med någon annan men hon blir bara sur och irriterad så kommer ingen vatt med det. Nä men jag är alltid lugn och pedagogisk när vi ska prata men hon brusar bara upp och det är alltid jag som måste fråga hon kan aldrig börja prata själv

  • EnsamSingelpappa

    Hur gammal är ert barn?


     


    Dessvärre har någon som skrev väldigt rätt i att ert barn kommer märka det, oavsett vad ni gör...


     


    Då är de bättre med en seperation innan barnet vänjer sig vid att ha både mamma och pappa.. Säger allt med egen erfarenhet...

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Såkandegå) skrev 2018-06-06 20:39:36 följande:

    Jag har försökt flera gånger att prata om sex och att hon va med någon annan men hon blir bara sur och irriterad så kommer ingen vatt med det. Nä men jag är alltid lugn och pedagogisk när vi ska prata men hon brusar bara upp och det är alltid jag som måste fråga hon kan aldrig börja prata själv


    Får inte ihop på vad sätt hon varit otrogen.
    Hon har skickat saker till honom? Vad då?
    Har hon varit fysiskt otrogen, eller "bara" skickat...typ bilder?
    Och varför skickar han "saker" till dig, som hon skickat till honom?
  • Anonym (Sry)

    Vad tror du kommer ändras efter ert prat? Tror du att du kan prata till dig attraktionen hos henne.

    Skulle sätta mina sista slantar på att den hon var otrogen med inte ville mer. Då låg hon med dig så du skulle bli nöjd och fortsätta vara hennes försörjare. Hon kommer stanna hos dig tills att en ny finns och det är inte mycket du kan göra. Tyvärr inget du kan göra.

    Du lever vara en gång och gör det värt. Lämna henne och skaffa ett grymt liv och visa vad hon gick miste om. Kommer vara tufft i 6 månader sen kommer du undra vad 17 du höll på med.

  • Anonym (Såkandegå)

    Ja de kanske kommer att vara så men fan de ä svårt innan man redigt vet.

    Är tacksam som fasen för att folk förstår och har varit med om liknande saker hjälper mig mycket.

  • Anonym (Har varit där)

    Får flashbacks när jag läser dina inlägg! Jag lider verkligen med dig!

    Mitt ex erkände bara så mycket jag viste svart på vitt! Testade en gång och sa inte allt jag viste och hon lovade att det inte va något mer.

    Vi försökte fixa relationen med parterapi, hon lovade att va ärlig och att jag skulle få kontrollera det. Jag valde att lita på henne och inte rota mer i det och bestämde mig för en ny start.

    Lögnerna slutade inte ibland slank det igenom något och jag försökte ignorera men efter vi gjort slut stod det klart och antagligen fortsatte hon vara otrogen med.

    Om jag hade fått välja om så borde jag brutit när jag kom på henne men det kom som en blixt från klar himmel och jag känner mig så väl att jag vet att jag gjort samma sak igen. Är man förälskad är det svårt och se klart och är inte lätt att lämna någon man älskar.

    Vore intressant att få veta hur det går för er! Jag hoppas det löser sig och du vet bäst själv vad som är rätt för dig, lita på din magkänsla!

  • Ascendere
    Anonym (Sry) skrev 2018-06-06 20:52:48 följande:

    Vad tror du kommer ändras efter ert prat? Tror du att du kan prata till dig attraktionen hos henne.

    Skulle sätta mina sista slantar på att den hon var otrogen med inte ville mer. Då låg hon med dig så du skulle bli nöjd och fortsätta vara hennes försörjare. Hon kommer stanna hos dig tills att en ny finns och det är inte mycket du kan göra. Tyvärr inget du kan göra.

    Du lever vara en gång och gör det värt. Lämna henne och skaffa ett grymt liv och visa vad hon gick miste om. Kommer vara tufft i 6 månader sen kommer du undra vad 17 du höll på med.


    TS här har du ditt svar.

    Trickar truth, hon berättar bara precis så lite som hon kommer undan med.

    Stanna och bli en cuck för evigt eller lämna och fortsätt vara en man.

    Svårt val? Nej inte särskilt.
Svar på tråden Förhållandet går sönder gör jag fel