• emeliera

    Utebliven mens negativa grav tester

    Hej,

    Jag tänkte kolla om de är någon som varit i samma situation eller vet något om detta... Jag tog ut min hormonspiral 13/4 hade då kraftiga blödningar i 3-4 dagar. Sen dess har ingen mens syns till och inga tecken på de heller så som ömma bröst, mensvärk eller mellan blödning. Jag har i perioder mått illa och varit väldigt lukt känslig, har även känt lite till och från som att brösten blivit mer spända men inte farligt ömma. Mycket tyder på att jag är gravid MEN alla tester är negativa tog ett senast för två veckor sen och vill egentligen inte ta fler för jag blir så besviken varje gång känner att jag kanske behöver kolla upp detta mer, men vart vänder man sig då och vad görs då?

  • Svar på tråden Utebliven mens negativa grav tester
  • EpicNurse

    Det kan ta upp till ett halvår innan mensen kommer igång ordentligt när man slutat med preventivmedel. Det är helt normalt.

    Det är dessutom supervanligt med graviditetssymtom när man tagit ut sin spiral! Så det är bara att vänta ut det!

    Skickar med en länk till en tråd jag startade för ett tag sedan ang just detta.

    www.familjeliv.se/forum/thread/77460238-graviditetssymtom-hos-er-som-tagit-ut-spiral-eller-p-stav


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Utebliven mens negativa grav tester