• Jcsee

    Ersättning, kan ej arbeta efter operation

    Hej,

    Jag är studerande och har ett barn och har förra veckan opererat mitt knä vilket kommer innebära att jag inte kommer kunna jobba under sommaren. Med ett barn och inget CSN under sommaren kommer det bli riktigt tufft. Det jag vill fråga er är om tips på ersättningar man kan ansöka om?

    Jag har få föräldradagar kvar som jag kommer nyttja, men det räcker inte.

    Innan jag började studera så hade jag jobb (kollektivavtal) och förra sommaren jobbade jag hela perioden. Hade jag inte åkt på min operation hade jag haft samma sommarjobb som förra sommaren.

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Ersättning, kan ej arbeta efter operation
  • nnnnnnnn

    Sjukskrivning borde ge dej samma ersättning som om du arbetat.

    Alternativt kanske du kan plugga en sommarkurs som är på distans, man kan alltid testa att komma in på dessa genom att kolla vilka som fortfarande är öppna för anmälan.

  • millow

    Fick du en sjukskrivning? Eller är det din egna bedömning att du inte kan jobba?

  • Jcsee

    Millow, jag fick frågan om sjukskrivning behövdes. Jag sa att jag studerar så jag fick ingen. Går väl säkert att be om ett i efterhand?

    Petter och jag, det är mitt jobb som jag haft innan jag började studera. De ger mig jobb under sommaren om jag behöver. Behovsanställning.

  • Jcsee

    Millow, jag fick frågan om sjukskrivning behövdes. Jag sa att jag studerar så jag fick ingen. Går väl säkert att be om ett i efterhand?

    Petter och jag, det är mitt jobb som jag haft innan jag började studera. De ger mig jobb under sommaren om jag behöver. Behovsanställning.

  • millow
    Jcsee skrev 2018-06-06 15:33:40 följande:

    Millow, jag fick frågan om sjukskrivning behövdes. Jag sa att jag studerar så jag fick ingen. Går väl säkert att be om ett i efterhand?

    Petter och jag, det är mitt jobb som jag haft innan jag började studera. De ger mig jobb under sommaren om jag behöver. Behovsanställning.


    Ja, det är väl det enda sättet att få pengar från fk?
  • Jcsee

    Okej, men hur funkar det när jag inte fått ett schema från arbetsgivaren? Utan vi brukar boka upp mig pö om pö

  • Tiina87
    Jcsee skrev 2018-06-06 15:33:40 följande:

    Millow, jag fick frågan om sjukskrivning behövdes. Jag sa att jag studerar så jag fick ingen. Går väl säkert att be om ett i efterhand?

    Petter och jag, det är mitt jobb som jag haft innan jag började studera. De ger mig jobb under sommaren om jag behöver. Behovsanställning.


    Blir man sjukskriven som student utsn SGI så msn CSN istället för sjukskrivning. Detta skrivs då av från lånet. Dock osäker på om man kan få det över sommaren.

    Men vem är det som bedömt att du inte kommer att kunna jobb på hela sommaren?
Svar på tråden Ersättning, kan ej arbeta efter operation