• Lilla funderande jag

    Lämna kattunge själv

    En bekant åker bort och lämnar en 5,5 mån kattunge hemma själv i nästan 3 veckor. Hen har bett en granne att titta till den ibland. Det känns inte ok.

    Gör man så?

  • Svar på tråden Lämna kattunge själv
  • Pimpinellan

    Nej, det är väl självklart att man inte gör!  Såna ska inte ha katt ö.h.t! Vad är det med folk?! Skaffar man djur tar man hand om dom.

  • Bertram

    Det är lag på att katten ska ha tillsyn 2 ggr per dag

  • Pimpinellan
    Lilla funderande jag skrev 2018-06-06 20:36:40 följande:
    Men även om man har tillsyn två gånger om dagen är det väl lite tidigt att lämna en katt i den åldern?
    Ja, definitivt.
  • DeathByPickles

    Absolut inte! Jag skulle ta ett ordentligt snack med den bekanta och/eller anmäla så att budskapet går fram. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Bertram
    Lilla funderande jag skrev 2018-06-06 20:36:40 följande:

    Men även om man har tillsyn två gånger om dagen är det väl lite tidigt att lämna en katt i den åldern?


    Absolut, spec så lång tid, jag hade hellre sett till att katten bott hos någon om jag nu tvunget måste åka bort.. men sånt borde man ju tänka över innan man skaffar katt...
  • BurningDiamond
    DeathByPickles skrev 2018-06-06 20:37:26 följande:

    Absolut inte! Jag skulle ta ett ordentligt snack med den bekanta och/eller anmäla så att budskapet går fram. 


  • EmberEyes
    DeathByPickles skrev 2018-06-06 20:37:26 följande:

    Absolut inte! Jag skulle ta ett ordentligt snack med den bekanta och/eller anmäla så att budskapet går fram. 


  • Nandez
    Lilla funderande jag skrev 2018-06-06 20:36:40 följande:
    Men även om man har tillsyn två gånger om dagen är det väl lite tidigt att lämna en katt i den åldern?
    Det har du helt rätt i.
Svar på tråden Lämna kattunge själv