• Kurlie

    Streama/hyra Disney

    Någon som känner till om det går att streama eller hyra gamla Disney filmer? Hittar bara att det går att köpas vilket känns lite utdaterat i dagens läge.

    Menar lilla sjöjungfrun, Peter Pan, snövit, Hercules, Mulan osv. Den eran.

  • Svar på tråden Streama/hyra Disney
  • Aniiee

    "Den eran" skriver du och blandra vilt från både silver och renaissance. =)

    Vill du se filmer som åkt in i Vault får du vända dig till alternativ-siterna. Du vet, de där som kanske inte är 100% lagliga, men alla använder ändå.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kurlie
    Aniiee skrev 2018-06-06 21:18:44 följande:

    "Den eran" skriver du och blandra vilt från både silver och renaissance. =)

    Vill du se filmer som åkt in i Vault får du vända dig till alternativ-siterna. Du vet, de där som kanske inte är 100% lagliga, men alla använder ändå.


    Med eran menar jag de som släpptes under perioden jag var liten. 1990-2005 ca. Även om det var gamla man släppte på nytt så skiljer sig de filmerna från de som gjorts senare om du förstår hur jag menar. De hade ett annat djup, bättre låtar, mer känsla. Idag är det bara snabbmat.
  • Kurlie
    Aniiee skrev 2018-06-06 21:18:44 följande:

    Vill du se filmer som åkt in i Vault får du vända dig till alternativ-siterna. Du vet, de där som kanske inte är 100% lagliga, men alla använder ändå.


    Har letat på de sidorna men svårt att hitta med svenskt tal. Vill mina barn ska se dem och upplever intresset är större när de pratar svenska och de förstår allt.
  • Aniiee
    Kurlie skrev 2018-06-06 21:32:04 följande:
    Med eran menar jag de som släpptes under perioden jag var liten. 1990-2005 ca. Även om det var gamla man släppte på nytt så skiljer sig de filmerna från de som gjorts senare om du förstår hur jag menar. De hade ett annat djup, bättre låtar, mer känsla. Idag är det bara snabbmat.
    Jag förstår absolut vad du menar. Håller kanske inte 100 med, men förstår absolut.
    Kurlie skrev 2018-06-06 21:33:18 följande:
    Har letat på de sidorna men svårt att hitta med svenskt tal. Vill mina barn ska se dem och upplever intresset är större när de pratar svenska och de förstår allt.
    leta igen. Leta efter "Disney Klassiker megapack".
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Fontana

    I min stad går det fortfarande att hyra filmer på biblioteket. Jag har inte kollat utbudet av Disney-filmer, men de har faktiskt en hel annat i alla fall.

    Du måste förstås ha en DVD-spelare, men det har du kanske?

Svar på tråden Streama/hyra Disney