• Veroni­ca1619­21
    Äldre 6 Jun 21:28
    4575 visningar
    7 svar
    7
    4575

    Snabba pengar

    Jag är gravid, just flyttat till stockholm, söker jobb men får inget så har ingen inkomst. Jag behöver gravidkläder min mage blir bara större och större finns det någon som har ett tips eller något på hur man kan tjäna pengar?
    Har en sambo som betalar hyran och allt för barnet.

    Själv behöver jag gravid kläder då det är så varmt (föder i början av September)!

    Seriöst är less på att inte ha pengar för att jag inte får jobb av den stora anledningen att jag är gravid (kommer inte ha babyshower för känner ingen) och så bor min släkt i en stad lååångt borta!

    Va ska jag göra?? Har ni tips på hur jag kan tjäna pengar? Har sålt det mesta jag har men det räcker inte till! Snabba pengar?

  • Svar på tråden Snabba pengar
  • Tiina8­7
    Äldre 6 Jun 23:03
    #1

    Får inte jobb för aty du är gravid?

    Är du arbetslös? Varför har du isåfall inte a-kassa?

  • Äldre 8 Jun 09:25
    #2

    Tillverka och sälj saker? Hörde om någon som tillverkade käpphästar och sålde via FB eller vad det var. Annars vet jag inte.

    Avstånd till släktingar är ju i och för sig inget problem när det gäller att överföra pengar. Men det är kanske inte så en drömförsörjning ser ut.

    Hur försörjde du dig innan du flyttade till Stockholm? Hur gammal är du?

  • Äldre 8 Jun 10:04
    #3

    Att få jobb när man är gravid är såklart svårt, men det som också är svårt är att få "snabba pengar" om man vill hålla sig på laglig väg (dvs. ingen knarkförsäljning typ). Om det hade varit lätt att skaffa "snabba pengar", skulle alla göra det.

    Om du är duktig på att tillverka något (t.ex. sticka), så kan du försöka göra det och sälja vidare. I annat fall måste du söka efter temporära gig, typ att hjälpa till att organisera nån typ av dagsevenemang. Har du idrottat under livet? Isf kanske du skulle kunna vara domare för knattematcher? Då behöver du inte springa mycket, och får ett par hundringar om dagen.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 8 Jun 10:48
    #4

    Om du har så illa ställt att du verkligen inte har kläder att ha så får väl din sambo hjälpa dig? Det är ju hans barn också och barnet är orsaken till att du behöver gravidkläder. 

    sen behöver man inte så mkt kläder när det är så här varmt Glad

  • Äldre 10 Jun 12:45
    #5

    Vad säger arbetsgivaren att är orsaken om du söker då?

  • Anonym (tänk smart)
    Äldre 29 Jun 20:55
    #6

    Du vill inte ta ett räntefritt lån då?  Jag hittade mycket bra tips från Ferrartum hos Econello angående räntefritt lån men jag vet inte om du är emot lån och sånt annars är det väl bara googla tjäna pengar hemifrån? Finns säkert bra tips där ute :)

  • Anonym (Okej)
    Äldre 29 Jun 22:20
    #7

    Varför skaffar man barn när man uppenbarligen inte har råd med det???

Svar på tråden Snabba pengar