• anmi123

    Gravid efter MA/abort

    Hej alla!

    Nu är det så att jag för två veckor sedan blev tvungen till att göra en abort av lite olika anledningar. Jag vill bli gravid igen så fort som möjligt. Jag blöder fortfarande lite men har även äl liknande flytnibgar. Är det möjligt att jag kan ha äl redan? Kan jag ha äl trots blödning efter abort/MA eller tror ni flytningarna tillkommit till följd av blödningen? Hur har det varit för er?

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Gravid efter MA/abort
  • joannaq

    Jag fick en ofsterliggraviditet och fick förra veckan göra en hemma "abort", min läkare sa då att det räknades som en vanlig abort och att äl kunde komma efter två veckor. Men vet inte om det gäller när man fortfarande blöder. Jag ska tillbaka till läkaren idag för efterkontroll så ska fråga då Oskyldig

  • anmi123

    Beklagar att du fick göra hemabort! Hoppas du mår bra!

    Det hade gjort mig mycket glad om du hade kunnat fråga! Tack så hemskt mycket! :)

  • joannaq

    Jo men det är okey efter omständigheterna.. Men att ta cytotec gör jag aldrig mer.. Värre än mina två förlossningar tillsammans Gråter

    Jag frågar och återkommer Solig 

  • joannaq

    Denna läkaren sa lite annorlunda än förra, hon sa att man brukar få äl 7 dagar efter abort.. Men om ÄL kommer även om man blöder visste hon inte riktigt. Men hon tyckte det va en bra fråga hmmm.. Kanske är så att man kan få äl fast att man blöder men att hon inte vill att man har sex när man blöder... Och därför säger men lite flackande blick att man kan få äl efter 7 dagar. Tyvärr fick jag inget bättre svar..

  • anmi123

    Hmm okej.. jag får väl kanske vänta och se helt enkelt! Borde ju inte ha samlag även om jag bara blöder lite. Jobbigt att olika läkare säger olika saker, svårt att veta vad man ska gå efter!

    Tack för att du frågade!!!! <3

  • joannaq

    Ja jätte konstigt, jag sa till den läkaren att ja ni säger ju olika allihop.. Men antar att det är individuellt oxå :)

    Lycka till nu <3

Svar på tråden Gravid efter MA/abort