• Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll)

    Handlar jämställdhet om att...

    Sett hur världen ser ut idag, *förkvinnliga* män, s.a.s.?

  • Svar på tråden Handlar jämställdhet om att...
  • klyban

    Vad är det frågan om, hur många såna här trådar ska det öppnas egentligen?
    Och detta är en osedvanligt dåligt TS också.

    Men försvara på det som går, så upplever jag ofta att det är mannens ideal man är ute efter.
    Dock aldrig förstått varför, även hur de trycker ned sina egna är en udda sak.
    Där en del av dessa extrema feminister blir skogstokiga om en kvinna vill vara hemmafru, det blir som tilt på vissa med den.


    hur många meter var det?
  • Överste Senap

    Kanske enligt din definition av jämställdhet.

    Du har aldrig funderat på att söka hjälp för din besatthet av feminism och jämställdhet?

  • klyban
    Överste Senap skrev 2018-06-07 08:27:51 följande:
    Kanske enligt din definition av jämställdhet.
    Du har aldrig funderat på att söka hjälp för din besatthet av feminism och jämställdhet?

    Detta är ju verkligen over the top, jag gissar på bekräftelsebehov.
    Eller har någon feminist blivit sur på h*n, och nu ska hämnas med massa svammel om feminister.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Jo)
    klyban skrev 2018-06-07 03:08:31 följande:

    Vad är det frågan om, hur många såna här trådar ska det öppnas egentligen?
    Och detta är en osedvanligt dåligt TS också.

    Men försvara på det som går, så upplever jag ofta att det är mannens ideal man är ute efter.
    Dock aldrig förstått varför, även hur de trycker ned sina egna är en udda sak.
    Där en del av dessa extrema feminister blir skogstokiga om en kvinna vill vara hemmafru, det blir som tilt på vissa med den.


    Håller med
  • Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll)
    klyban skrev 2018-06-07 03:08:31 följande:

    Vad är det frågan om, hur många såna här trådar ska det öppnas egentligen?

    Och detta är en osedvanligt dåligt TS också.

    Men försvara på det som går, så upplever jag ofta att det är mannens ideal man är ute efter.

    Dock aldrig förstått varför, även hur de trycker ned sina egna är en udda sak.

    Där en del av dessa extrema feminister blir skogstokiga om en kvinna vill vara hemmafru, det blir som tilt på vissa med den.


    Ja, det har jag också tänkt på. Varför anser man t ex att hemmapappor är fräscht?

    Och, varför smyg-avgudar man mansrollen men säger sig samtidigt avsky det manliga våldet (dvs den stora avigsidan med mansrollen)?
  • Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll)
    Överste Senap skrev 2018-06-07 08:27:51 följande:

    Kanske enligt din definition av jämställdhet.

    Du har aldrig funderat på att söka hjälp för din besatthet av feminism och jämställdhet?


    Jag är inte besatt eftersom jag inte ens kallar mig feminist. Du verkar ju däremot engagerad eftersom du nästan enbart svarar i feministiska trådar.
  • klyban
    Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll) skrev 2018-06-07 19:08:09 följande:
    Ja, det har jag också tänkt på. Varför anser man t ex att hemmapappor är fräscht?

    Och, varför smyg-avgudar man mansrollen men säger sig samtidigt avsky det manliga våldet (dvs den stora avigsidan med mansrollen)?

    Om du då menar nytt, så är det svårt och inte hålla med.
    Med nytt här så pratar vi om längre tidsperioder och hur män mer och mer också vill vara hemma med sina barn.

    Sen när det kommer till ditt uttryck smygavguda och avsky, det kommer mer av att en del inte har fastnat i svart och vitt.


    Utan hyllar det de tycker är bra och dissar det som är dåligt, även om det är ifrån samma person.
    Jag kan se det lite mot mig, där en person gillar vissa delar jag säger men hatar annat.
    Det är detta som gör oss unika som personer.


    hur många meter var det?
  • Överste Senap
    Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll) skrev 2018-06-07 19:09:12 följande:

    Jag är inte besatt eftersom jag inte ens kallar mig feminist. Du verkar ju däremot engagerad eftersom du nästan enbart svarar i feministiska trådar.


    Få läser du uppenbarligen inte många andra trådar.
  • Anonym (Stereotyp mansroll vs stereotyp kvinnoroll)
    Överste Senap skrev 2018-06-07 22:49:05 följande:

    Få läser du uppenbarligen inte många andra trådar.


    Inte många, men en del, och där har jag som sagt inte sett dig. Men du smyger väl omkring i bakgrunden.
Svar på tråden Handlar jämställdhet om att...