• Intenu­inteså­här
    Äldre 7 Jun 11:12
    1941 visningar
    4 svar
    4
    1941

    18 månaderskrisen

    Ni som har eller kommer ihåg era barn vid cirka 18 månader.

    Hur upplevde ni den åldern?

    Jag håller på att få ett nervöst sammanbrott på min lilla. Folk pratar om tvåårstrotsen men jag känner att min börjat redan nu.

    Några tips och förslag för att inte bli galen?

  • Svar på tråden 18 månaderskrisen
  • Äldre 7 Jun 13:00
    #1

    Ta upp sitationer som inte fungerar och be om råd! Säkert finns det folk här med tips och något kan ju faktiskt fungera för er med :)

  • Äldre 7 Jun 13:06
    #2

    Min är 19 mån. Märker inte av någon direkt kris men hon blir lätt frustrerad och tappar tålamodet. Om tex tornet rasar kan hon kasta klossarna och skrika men det går också fort över om man avleder.

    Hon har också mycket sämre tålamod med att sitta stilla tex i vagn eller vid maten. Och extra klängig.

  • Intenu­inteså­här
    Äldre 7 Jun 15:31
    #3

    Ja, precis. Just det att vilja så mycket. Vagnen är tråkig fast den rör sig, matbordet är pest. Jag vet inte om jag ska gå henne till viljes eller stå på mig. Det är en sådan svår balansgång.

    Och pillandet på allting. Jag vet att det är naturligt men när avtar det? Vid tre?

  • Äldre 7 Jun 15:53
    #4
    Intenuintesåhär skrev 2018-06-07 15:31:23 följande:

    Ja, precis. Just det att vilja så mycket. Vagnen är tråkig fast den rör sig, matbordet är pest. Jag vet inte om jag ska gå henne till viljes eller stå på mig. Det är en sådan svår balansgång.

    Och pillandet på allting. Jag vet att det är naturligt men när avtar det? Vid tre?


    Min sätter allt i munnen fortfarande. Drar dock oftast inte ner grejer från hyllor och bord och så vilket hon gjorde fram tills nyss. Nu bara om hon blir arg/frustrerad. Jag tror man väljer några saker man håller fast vid tex man måste sitta fastspänd i vagnen i bussen. Och så går man med på andra tex att det är viktigare att hon får i sig mat än att hon sitter stilla vid bordet. Och visa att det är ok att bli arg men inte att ta sönder saker. Mycket kramar och gos :) Ta inte med barnet att handla om du kan undvika :P
Svar på tråden 18 månaderskrisen