• Äldre 7 Jun 19:28
    937 visningar
    4 svar
    4
    937

    Minnet/koncentration på jobbet

    Hejsan!

    Har märkt att jag inte riktigt kan koncentrera mig på jobbet.

    Jag arbetar som snickare och är lärling.

    Min chef har sagt till mig att jag måste lyssna och koncentrera mig mer för annars har jag inget jobb kvar.

    Det han stör sig på är att jag kan göra som min handledare säger till mig och jag gör exakt så hela dagen. Men nästa dag kommer jag inte ihåg det alls, som han inte har sagt det alls.

    Tränar även varje dag och har gjort det hela min ungdom.

    Kan komma ihåg lösenord och sånt helt utan problem, men så fort det blir mått och hur jag ska göra så går det bra ett tag men sedan helt borta.

    Även helt slut sedan när jag kommer hem, orkar inte laga mat eller något..

  • Svar på tråden Minnet/koncentration på jobbet
  • Äldre 7 Jun 19:31
    #1

    Testa olika minnestekniker tex att spela in instruktionen med mobilen och sen titta på filmen när du behöver tex innan du åker till jobbet nästa dag.

    Andra sätt: skriv + rita ner instruktionen. Är det något du ska göra ofta så kan du spara instruktionerna i en mapp eller pärm med plastfickor

  • Äldre 7 Jun 19:32
    #2

    Och på de flesta jobb är man helt slut, särskilt de första åren... Tror det tog iallafall 2-3 år innan det började kännas lättare för mej och i perioder är man ändå helt slut och bara går och lägger sig i princip direkt man kommer hem

  • Äldre 7 Jun 19:46
    #3

    Har testat att rita ner och försökt att memorera sakerna men det fastnar inte, kan vara att någon ringer o jag säger att jag ska ringa tillbaka men glömmer det helt.

    Även med att hämta saker på jobbet, måste tänka efter ibland

  • Äldre 7 Jun 19:48
    #4

    Kan bara gå förbi vissa saker och bara juste och gå tillbaka...

Svar på tråden Minnet/koncentration på jobbet