• Äldre 7 Jun 23:17
    7160 visningar
    5 svar
    -1
    5
    7160

    Jag blev rånad av glassbilen!!

    Idag kom glassbilen som vanligt. Glad i hågen tänkte jag "Nu ska det smaka med glass!". 
    Men tji fick jag när den unge spolingen som framförde fordonet hotade mig med ett Dajmstrutliknande föremål och sa "Ge hit all glass du har i frysen annars jävlar ska du få se!".

    Trots min idoga kampsportsträning och mina 90 pannor kände jag att det är inte värt att riskera livet för det här, så jag fick vackert lämna ifrån mig alla mina Ben&Jerrys så väl som ett helt paket Piggelin som jag inhandlat till sonens stundande kalas, så nu är där bara ett tomt hål i frysboxen.
    Och hur ska det gå för sonens kalas?

    Jag ringde givetvis glassbilsföretaget men de förnekar all kännedom och hävdar att det måste vara någon som stulit en glassbil alt. målat om en vanlig skåpbil till att imitera utseendet hos en glassbil.

    Är det någon mer som är drabbad av dessa bedragare? Tycker det är bedrövligt att man inte ens kan lita på glassbilen. 

  • Svar på tråden Jag blev rånad av glassbilen!!
  • Vorr vorr
    Äldre 11 Jun 20:54
    #1

    Det har hänt mig också! Jag vet vem den unge spolingen är! Han heter Enis Penisberg.


    Fotboll
  • Äldre 12 Jun 10:41
    #2

    Fy vilken traumatisk upplevelse! Daimstrutar ska man verkligen ha respekt för, men man får väl ändå vara tacksam att det inte var en magnum.. Orkar du anmäla? Du blev ju utsatt för glassrån, hot om köld och dessutom bestulen på värdesaker.. Var gärningspersonen ev maskerad som clown? Hoppas du mår bättre snart och är piggelin igen.

  • Sun 3 Apr 2022 17:17
    #3
    emeloi skrev 2018-06-12 10:41:21 följande:

    Fy vilken traumatisk upplevelse! Daimstrutar ska man verkligen ha respekt för, men man får väl ändå vara tacksam att det inte var en magnum.. Orkar du anmäla? Du blev ju utsatt för glassrån, hot om köld och dessutom bestulen på värdesaker.. Var gärningspersonen ev maskerad som clown? Hoppas du mår bättre snart och är piggelin igen.


     


    haha, fyndigt (skrattar)

  • Mon 4 Apr 2022 08:06
    #4
    emeloi skrev 2018-06-12 10:41:21 följande:

    Fy vilken traumatisk upplevelse! Daimstrutar ska man verkligen ha respekt för, men man får väl ändå vara tacksam att det inte var en magnum.. Orkar du anmäla? Du blev ju utsatt för glassrån, hot om köld och dessutom bestulen på värdesaker.. Var gärningspersonen ev maskerad som clown? Hoppas du mår bättre snart och är piggelin igen.


    Ja så här 4 år senare har jag börjat hämta mig, jag har fått gå i terapi på en gelateria där jag gradvis vecka för vecka fått äta mig igenom hela sortimentet samtidigt som en terapeut utklädd till GB-clown dansar exotisk dans i bakgrunden.
    Terapin har fungerat ganska bra, jag kan nu avnjuta glass i hemmiljö igen, nöste steg blir att träna på offentligt glassätande! 

  • Sun 10 Apr 2022 18:37
    #5
    Ascendere skrev 2022-04-04 08:06:30 följande:

    Ja så här 4 år senare har jag börjat hämta mig, jag har fått gå i terapi på en gelateria där jag gradvis vecka för vecka fått äta mig igenom hela sortimentet samtidigt som en terapeut utklädd till GB-clown dansar exotisk dans i bakgrunden.
    Terapin har fungerat ganska bra, jag kan nu avnjuta glass i hemmiljö igen, nöste steg blir att träna på offentligt glassätande! 


    Lycka till! ;)
    Med nöste steg :p
Svar på tråden Jag blev rånad av glassbilen!!