• Anzil

    Vilken schampoo skall man använda för att kunna använda hårwax?

    Vilken schampoo skall man egentligen använda för att använda wax?

    Det är egentligen sällan som jag använder hårwax, men nu är det en liten speciell evengemang som jag skall gå på och ville använda hårwax. Det visade sig att det inte fungerade särskilt bra, eftersom håret inte står kvar.

    Jag använde wax under tonårstiden, men kan inte minnas vilken schampoo jag använde. Hårwaxet fungerade alldeles utmärkt.

    Hårwaxet är detsamma som jag använde en gång i tiden.

    Så det är inte om hårwaxet utan det är om schampoon. Jag kom precis ut ifrån duschen och torkade mig. Och därefter försökte jag använde hårwaxet. Jag tror det är mer om schampons innehåll.

    Så vilken schampoo bör jag använda för att använda hårwax?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilken schampoo skall man använda för att kunna använda hårwax?
  • Kiyah

    Spelar ingen som helst roll vad du använder för schampoo. Det är vaxet det beror på och dig. olika vax beroende på vad du vill uppnå, och sen beror det på applikationen. För bästa resultat ta en klick i handen som du värmer i händerna och sen applicerar i håret när det är torrt alternativt lite fuktigt

  • BrunaSolglasögon

    Jag tror verkligen inte schampot spelar in här. Testa ett annat vax, och testa framförallt att ha helt torrt hår (liiiite fukt är okej), det är så jag gör det i alla fall (använder vax dagligen).

    Vax är inte dyrt (man behöver inte märkesburkarna), så testa dig fram.

  • Coccolina
    Anzil skrev 2018-06-08 07:56:59 följande:

    Vilken schampoo skall man egentligen använda för att använda wax?

    Det är egentligen sällan som jag använder hårwax, men nu är det en liten speciell evengemang som jag skall gå på och ville använda hårwax. Det visade sig att det inte fungerade särskilt bra, eftersom håret inte står kvar.

    Jag använde wax under tonårstiden, men kan inte minnas vilken schampoo jag använde. Hårwaxet fungerade alldeles utmärkt.

    Hårwaxet är detsamma som jag använde en gång i tiden.

    Så det är inte om hårwaxet utan det är om schampoon. Jag kom precis ut ifrån duschen och torkade mig. Och därefter försökte jag använde hårwaxet. Jag tror det är mer om schampons innehåll.

    Så vilken schampoo bör jag använda för att använda hårwax?

    Tack på förhand!


    Troligare längden på håret som spelar in.... samt mängden vax... Schampot spelar ingen som helst roll.....
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Vilken schampoo skall man använda för att kunna använda hårwax?