• Anonym (Trött)

    Min tjej behandlar mig som skit ...

    Min tjej behandlar mig som skit. Har aldrig fel och kan aldrig be om ursäkt. Ungefär som hon inte förstår eller vill inse att hon också kan såra mig. Är sur för småsaker osv. Jag vill lämna henne ibland. Sen är hon gullig igen då vill jag vara kvar. Behöver lite vägledning av andra. Vad borde jag göra?

  • Svar på tråden Min tjej behandlar mig som skit ...
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Trött) skrev 2018-06-08 10:47:47 följande:

    Min tjej behandlar mig som skit. Har aldrig fel och kan aldrig be om ursäkt. Ungefär som hon inte förstår eller vill inse att hon också kan såra mig. Är sur för småsaker osv. Jag vill lämna henne ibland. Sen är hon gullig igen då vill jag vara kvar. Behöver lite vägledning av andra. Vad borde jag göra?


    Hur gamla är ni? Man behöver "lära sig" hur man ska vara i en vuxen relation och det kan ta ett par relationer innan man vet det och samtidigt formar man sin egen vuxna identitet. 

    Om ni är över 25 skulle jag anse att man bör ha gjort det jag skrev om ovan och då är det mer frågan om att hon har en viss personlighet som kanske inte går så bra ihop med din? 
    Har ni prata om detta eller inte? Om ni har pratat, vad säger hon då? 
  • Fiona M

    Ändrar hon sig bara för att du ska stanna, inte för att hon insett hon betett sig dumt?

  • Anonym (samma)

    Det svar som jag borde ge är att diskutera saken med henne, förklara att du blir ledsen.

    Men sedan vet jag också att det inte är lätt att få till en sådan dialog. När det andre är på elakt humör vågar man inte trotsa. När den andre är på gott humör vill man inte förstöra det.

  • Anonym (Meja)

    Låter som mitt ex. Allt jag gjorde var fel och han felfri osv. I långa loppet blir det som psykiskt misshandel. Mitt råd är faktiskt att lämna.

  • Anonym (Lotta)

    Låter som min pojkvän. Han har narcisistisk personlighetsstörning. Då kan man inte ha fel skyller ständigt ifrån sig etc, Googla på det, så kan du se om fler kriterier stämmer på din flickvän.

  • Anonym (A)
    Anonym (samma) skrev 2018-06-08 10:54:53 följande:
    Det svar som jag borde ge är att diskutera saken med henne, förklara att du blir ledsen.

    Men sedan vet jag också att det inte är lätt att få till en sådan dialog. När det andre är på elakt humör vågar man inte trotsa. När den andre är på gott humör vill man inte förstöra det.
    Håller med
Svar på tråden Min tjej behandlar mig som skit ...