• Xerena

    Vad ska jag bli när jag blir stor? Soctant sadlar om

    Jag  jobbar som socialsekreterare och börjar känna att jobbet är ohållbart att kombinera med att vara småbarnsförälder. ???? Det är otroligt stressig, hot och våld, mycket övertid och jag är heeeelt slut när jag kommer hem till mitt barn. Hen känner min stress och jag har för lite ork till hen. Och känslan att ständigt prioritera bort mitt eget barn medan jag ska se till att andra barn får det bra, den finns hos mig varje dag. (Alla barn är absolut viktiga och det är ett otroligt viktigt jobb, så det handlar inte om det!)

    Jag vill typ få hjälp med tankar om hur jag kan göra/vad jag kan jobba med för att lösa vår situation.

    Jag är socionom. Jag har dock insett mer och mer att jag älskar att att komma med ideer för utveckling på och av företag/verksamheter, personalhälsa, organsiation/effektivisering/metoder osv i verksamheter/företag, älskar träning och hälsa.

    Sååå hit me med alla era spännande jobb och utbildningar! Extra plus för flexibilitet i jobbet ????????

  • Svar på tråden Vad ska jag bli när jag blir stor? Soctant sadlar om
  • Anonym (Doktorand)

    Doktorera. Helt fria tider som du lägger som du vill. Ingen stress. Mkt personlig utveckling. Du kan fokusera på ett område du tycker är intressant.

  • Anonym (Doktorand)

    Sedan om 4-5 år när du är klar kan du antingen fortsätta med det (forska) eller börja jobba igen med ett stort löneplus, då är barnen större.

  • Xerena

    Ja alltså jag har tänkt den tanken men jag var pluggtrött redan innan jag blev klar socionom. Vet faktiskt inte om jag skulle fixa på doktorandnivå liksom.

    Kan du berätta lite mer om hur det är, hur det går till osv?

  • Anonym (kemi)
    Anonym (Doktorand) skrev 2018-06-09 09:24:55 följande:

    Doktorera. Helt fria tider som du lägger som du vill. Ingen stress. Mkt personlig utveckling. Du kan fokusera på ett område du tycker är intressant.