• Barone­nOst
    Äldre 9 Jun 11:18
    2517 visningar
    7 svar
    7
    2517

    Vilket är det bästa respektive sämsta glassmärket?

    Nu när det är varmt kan det vara extra gott att köpa med sig glass hem. Finns många märken att välja på, en del bra en del dåliga, vilka är givetvis en smaksak.

    Vad tycker ni? Vilka glassmärken är bäst respektive sämst?

    För egen del.

    Bäst:

    Engelholmsglass - Godaste strutarna (K2) och även god paketglass, tyvärr säljer närmsta butiken endast deras sockerfria varianter.

    Alvesta Glass - En nyupptäckt glass för mig, god vaniljglass.

    SIA - Kanske lite för "luftig" men de har många roliga smaker att välja på, god sorbet.

    Sämst:

    GB - Brukade vara en favorit när jag var mindre, tycker deras glass blivit riktigt dålig på sistone, smakar kemiskt och falskt. Dessutom kör de med fula metoder då de har gjort flera av sina glassar mycket mindre för att "Inte ha för mycket kalorier" som om man köpte glass för att vara nyttig. En magnumglass är ju knappt lön att köpa längre, man kan ju råka andas in den.

    Ben & Jerry - Har väl egentligen god kvalité på sin glass, dock tycker jag inte den är värd de hutlösa priser den oftast säljs för. Är inte heller så förtjust i grejen med att prega in alla möjliga degar och bakverk i en glass, jag föredrar renare smaker.

  • Svar på tråden Vilket är det bästa respektive sämsta glassmärket?
  • Kusin Krakel
    Äldre 9 Jun 11:35
    #1

    I mina vanliga afförer burkar finnas sia gb triumf och carte dior och Ben & Jerry. Av dessa gillar jag GB och Sia bäst. Själva glassen som B&J har är god konsistens och så men jag ör inte så förtjust i smakerna, för sött och för mycket grejer i.

    Ibland stöter man ju på mindre märken, och den godaste jag ätit är Noraglass.

  • Äldre 9 Jun 11:47
    #2

    Lidls kopia av Magnum är riktigt goda (och billiga). Godast är de med chokladglass med krisp som dock nästan aldrig finns i affären.

  • Barone­nOst
    Äldre 9 Jun 12:25
    #3
    Minimalen skrev 2018-06-09 11:47:39 följande:

    Lidls kopia av Magnum är riktigt goda (och billiga). Godast är de med chokladglass med krisp som dock nästan aldrig finns i affären.


    Har hört att Lidls glassar ska vara goda och prisvärda, får ta och kolla upp det.
  • Äldre 9 Jun 13:16
    #4

    Lejonet&Björnen Italiensk choklad är min absoluta favoritglass som finns i affärerna här.

    GB Sigature (fd Carte d'Or) Stracciatella och Sia Apelsinchoklad kommer på andra plats av nostalgiska skäl.

    Nr 3 är B&Js Empowering mint (jag älskar god mintglass, men det är lite av en risk, en del smakar ju tandkräm. Årets magnum mint var dock supergod)

    Bäst glass ever har de nog på La casa gelato, men dels har jag inte smakat alla deras smaker och dels blir det lite jobbigt att flyga till Vancouver varje gång man är sugen på lite glass.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 9 Jun 13:25
    #5

    Häagen-Dasz är lätt godast enligt mig. Gillar att de inte fyller sin glass med en massa chokladbitar, sylt, degklumpar osv med.

    Deras Baileys och Coffee-smaker är att dö för :)

  • Äldre 9 Jun 15:16
    #6

    Jag köper helst sia som vardagsglass, blir aldrig besviken.

  • Äldre 9 Jun 18:05
    #7

    Sia glassen är favorit, annars GB:s nogger-paketglass!

Svar på tråden Vilket är det bästa respektive sämsta glassmärket?