• Sommarblomma12345

    KEMI 1, HJÄLP!!!

    Hej alla ni där ute!! 
    Som rubriken lyder är jag i desperat behov av hjälp just nu! Jag läser Kemi 1 och har tyvärr hamnat med en lärare som inte är kapabel till att lära ut! Har frågat henne flertal gånger att förklara saker och ting men hon KAN inte. Förstår inte hur hon kunde bli lärare! Nu har jag glidit genom hela kursen utan prov, men har ett slutprov om någon vecka. Finns det någon här som behärskar Kemi 1 och skulle kunna hjälpa mig?? Jag ber er på mina bara knän just nu, min framtid hänger på detta <3

  • Svar på tråden KEMI 1, HJÄLP!!!
  • IceKitten

    Hade säkert underlättat för folk om du ställde en faktisk fråga men annars kolla in Magnus Ehinger. Finns på Youtube osv och förklarar väldigt pedagogiskt :)

  • Sommarblomma12345
    IceKitten skrev 2018-06-09 17:41:45 följande:

    Hade säkert underlättat för folk om du ställde en faktisk fråga men annars kolla in Magnus Ehinger. Finns på Youtube osv och förklarar väldigt pedagogiskt :)


    Jag menade mer ifall denna person kunde hjälpa mig med mer än bara några frågor. Skulle vilja ta det på PM för att förklara mer ingående. :)
  • Sommarblomma12345
    Louise v L skrev 2018-06-09 17:47:03 följande:

    Vad har du för fråga?


    Jag menade mer ifall denna person kunde hjälpa mig med mer än bara några frågor. Skulle vilja ta det på PM för att förklara mer ingående. :)
  • moaguuun

    Men skriv frågan och det du vill ha hjälp med. Det är större chans att få svar då.

  • Louise v L
    Sommarblomma12345 skrev 2018-06-09 17:55:18 följande:
    Jag menade mer ifall denna person kunde hjälpa mig med mer än bara några frågor. Skulle vilja ta det på PM för att förklara mer ingående. :)
    Jag är ledsen men jag vill inte lägga min tid på det.

    Är det många saker du inte förstår så är mitt förslag att du tar upp det med din lärare och ser till att få stödundervisning. Det går inte att avhjälpa stora kunskapsbrister i kemi via nätforum.

    Se till att du förstår på ett eller annat sätt. Annars klarar du inte KEMI 2 eller fortsatta studier.

    Lycka till!
  • Sommarblomma12345
    moaguuun skrev 2018-06-09 18:02:39 följande:

    Men skriv frågan och det du vill ha hjälp med. Det är större chans att få svar då.


    Det är mest formelskrivning och stökiometri. Men jag behöver ta det på pm.. Behöver först och främst få tag på en person som behärska Kemi 1.. är du denna person? :)
  • Sommarblomma12345
    Louise v L skrev 2018-06-09 18:04:15 följande:
    Jag är ledsen men jag vill inte lägga min tid på det.

    Är det många saker du inte förstår så är mitt förslag att du tar upp det med din lärare och ser till att få stödundervisning. Det går inte att avhjälpa stora kunskapsbrister i kemi via nätforum.

    Se till att du förstår på ett eller annat sätt. Annars klarar du inte KEMI 2 eller fortsatta studier.

    Lycka till!
    Jag förstår! Tack ändå.
  • nytt eller gammalt

    Min son är väldigt bra på kemi (har läst kemi 1 detta läsåret), han hälsar att det är lätt med formelskrivning om man är bra på matte. Kanske kan du tänka på det sättet? Du behöver ju på något sätt öva tills du förstår hur det funkar liksom och det är nog svårt att uppnå i ett forum eller genom PM.

    Jag vet att hans lärare också tycker att Magnus Ehinger är bra att kolla på.

  • Glinda från Oz

    Det du frågar om är ett jättejobb för den som hjälper dig och jag har svårt att tro att någon okänd vill lägga ner så många timmar gratis. Om du inte har förstått något av kursen är det bästa att gå om den. Det finns privatlärare att anlita som pluggar på universitetet och vill tjäna extra också. Vissa skolor har läxhjälp och har du någon funktionsnedsättning har du rätt till extra stöd.

    Jag håller med föregående talare om att titta på Magnus Ehingers videor på youtube, den människan är helt fantastisk.

    Hur länge sedan var det du läste matte? Jag tänker eftersom du har problem med formelskrivning och stökiometri så kan det vara mattekunskaperna som brister så var det för mig när jag läste kemi 2, jag fick läsa om en mattekurs.

  • Sommarblomma12345
    nytt eller gammalt skrev 2018-06-09 18:14:10 följande:

    Min son är väldigt bra på kemi (har läst kemi 1 detta läsåret), han hälsar att det är lätt med formelskrivning om man är bra på matte. Kanske kan du tänka på det sättet? Du behöver ju på något sätt öva tills du förstår hur det funkar liksom och det är nog svårt att uppnå i ett forum eller genom PM.

    Jag vet att hans lärare också tycker att Magnus Ehinger är bra att kolla på.


    Vad snällt av dig att fråga din son. Det är just det som är grejen, jag är inte särskilt duktig i matte. :(
  • Sommarblomma12345
    Glinda från Oz skrev 2018-06-09 18:31:03 följande:

    Det du frågar om är ett jättejobb för den som hjälper dig och jag har svårt att tro att någon okänd vill lägga ner så många timmar gratis. Om du inte har förstått något av kursen är det bästa att gå om den. Det finns privatlärare att anlita som pluggar på universitetet och vill tjäna extra också. Vissa skolor har läxhjälp och har du någon funktionsnedsättning har du rätt till extra stöd.

    Jag håller med föregående talare om att titta på Magnus Ehingers videor på youtube, den människan är helt fantastisk.

    Hur länge sedan var det du läste matte? Jag tänker eftersom du har problem med formelskrivning och stökiometri så kan det vara mattekunskaperna som brister så var det för mig när jag läste kemi 2, jag fick läsa om en mattekurs.


    Du har helt rätt! Har skickat pm
Svar på tråden KEMI 1, HJÄLP!!!