• Skoglund83

    Ska det bli såhär?!

    Min tjej drog ut sin tand i förrgår. Hon fick lugnande men gjorde motstånd så tandläkaren fick kämpa lite... ska det verkligen bli såhär kring läpparna?! Hade ni gått vidare?!

  • Svar på tråden Ska det bli såhär?!
  • Anonym (ylva)

    Tanden måste väl ut?
    Vad tycker du tandläkaren skulle gjort?
    Nej, jag hade inte gått vidare.

  • Anonym (tanden)

    Det är en blåsa va? 

    Min dotter fick dra ut 4 tänder förra året och efter de två sista gångerna så fick hon stora blåsor på läpparna efteråt pga att tandläkaren klämt läppen under proceduren antar jag. Jag sa aldrig något eftersom jag trodde att det inte gick att påverka, tandläkaren kanske har svårt att dra ut tanden utan att komma åt mot läppen om tanden sitter hårt?

    Vet inte vad du menar med att gå vidare med? Är det en skada hon har fått som inte kommer läka tror du?

  • Bibbidi

    Varför funderar du ens på att gå vidare? Det ser ut som en blåsa. Nej jag hade inte gått vidare.

  • Anonym (ylva)

    Det kanske är dags att bli lite mer noga med munhygienen om man måste dra ut mjölktänder?

  • Anonym (tanden)
    Anonym (ylva) skrev 2018-06-09 21:53:29 följande:

    Det kanske är dags att bli lite mer noga med munhygienen om man måste dra ut mjölktänder?


    Öhhhh vilken korkad kommentar. Det finns många olika anledningar till varför barn måste dra ut mjölktänder. Läs på lite innnan du kommer med såna ogenomtänkta uttalanden.
  • Anonym (ylva)
    Anonym (tanden) skrev 2018-06-09 22:02:37 följande:
    Öhhhh vilken korkad kommentar. Det finns många olika anledningar till varför barn måste dra ut mjölktänder. Läs på lite innnan du kommer med såna ogenomtänkta uttalanden.
    Inte alls korkad.
    Det syns på långt håll att hon inte har trångt mellan tänderna.
    Däremot ser de rätt så gula ut.
  • Anonym (ok)
    Anonym (ylva) skrev 2018-06-09 22:10:18 följande:
    Inte alls korkad.
    Det syns på långt håll att hon inte har trångt mellan tänderna.
    Däremot ser de rätt så gula ut.
    Fast, som sagt...det finns många anledningar. Vår dotter har mineraliseringsstörning och saknar emalj på delar av mjölktänderna.

    Hur som helst så finns det väl inget att "gå vidare med"? Det är bara att vänta på att det läker. Tandläkaren gjorde säkert det bästa av situationen.
  • Skoglund83

    Att hon fick dra ut en mjölktänder har absolut inget att göra med att vi ibte sköter tänderna, vilket påhopp! Hon har en diagnos som gör att hon får sämre tänder.

    Jag har aldrig sett något fått såhär efter tandutdragning, så jag blir lite orolig. "Med gå vidare" är mest om jag ska ringa till tandläkaren och berätta, men det är säkert ett klämskada

  • Anonym (Jag)

    Vilka vidriga kommentarer! Stackars tjej, måste ju göra ont :(

  • Skoglund83

    Att hon fick dra ut en mjölktänder har absolut inget att göra med att vi ibte sköter tänderna, vilket påhopp! Hon har en diagnos som gör att hon får sämre tänder.

    Jag har aldrig sett något fått såhär efter tandutdragning, så jag blir lite orolig. "Med gå vidare" är mest om jag ska ringa till tandläkaren och berätta, men det är säkert ett klämskada

  • Anonym (...)

    Det ser nästan ut som om hon har bitit sig i läppen? Jag skulle nog iallafall rådfråga och visa upp hur hon ser ut.

  • Skoglund83

    Detta är första inlägg jag gör på familjeliv och vilka elaka människor det finns! Hon har jätteont, får Ipren och salva som ska vara i munnen och det hjälper inte. Hon har inte gula tänder och hon har glest mellan sinna tänder, det stämmer! Vi använder eltandborste och borstar morgon och kväll.

  • Anonym (tanden)
    Anonym (ylva) skrev 2018-06-09 22:10:18 följande:
    Inte alls korkad.
    Det syns på långt håll att hon inte har trångt mellan tänderna.
    Däremot ser de rätt så gula ut.

    Det finns fortfarande många andra anledningar till varför barn drar ut tänder. Det finns som ex. barn som inte tappar sina mjölktänder och därför måste man hjälpa de på traven. 


    Att komma med såna kommentarer är visst korkat för det är inte vad ts frågar efter btw.

  • Anonym (tanden)
    Skoglund83 skrev 2018-06-09 22:47:20 följande:

    Att hon fick dra ut en mjölktänder har absolut inget att göra med att vi ibte sköter tänderna, vilket påhopp! Hon har en diagnos som gör att hon får sämre tänder.

    Jag har aldrig sett något fått såhär efter tandutdragning, så jag blir lite orolig. "Med gå vidare" är mest om jag ska ringa till tandläkaren och berätta, men det är säkert ett klämskada


    Min dotter fick som sagt jättemycket blåsor som också flöt ihop tilll slut. Jag tror det är en klämskada på sammas sätt som om du biter dig så kan du få en blåsa där. 
    Har tandläkaren liksom "vilat" sin hand mot hennes läpp samtidigt som hon tagit i kan den klämmas rejält säkert och eftersom det är bedövning i så känns det ju inget just då. 
    Så tror jag iallfall att det hände med min dotter.
  • Carabellis kusp

    Nu är jag tandläkare och svarar ur mitt perspektiv. Jag hade gärna träffat er på en kontroll för att se om något kan göras och varför problemet uppstått. Inte minst för att kunna ge lugnande information.

    Satt tanden i underkäken på vänster sida? Ser ut som bitsår; att hon medan hon var bedövad gnagt lite på läppen.

Svar på tråden Ska det bli såhär?!