• Skölden89

    Vad ska ni rösta på?

    Det är val i år och jag är intresserad av vad ni kommer att rösta på. Varför vill ni just rösta på det partiet ni väljer?

    KD är intressanta och har intressanta frågor. Ebba är en stark ledare. Håller ni med?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska ni rösta på?
  • Jill 79

    Jag gillar både KD och Ebba och har haft de i bakhuvudet. Tycker dock partiet verkar väldigt splittrat och lite motsägelsefullt. Tycker egentligen inte det finns något parti som är värt röster. Men centern och miljöpartiet måste få så lite inflytande som möjligt i alla fall.

  • FDFMGA
    Skölden89 skrev 2018-06-11 06:43:25 följande:
    Sverigedemokraterna är visst dominerande här.
    SD får så gott som alltid kring 50 procent i omröstningarna på Familjeliv.

    Det tycks som sverigedemokraten i betydligt större utsträckning än vanligt folk har ett kynne som .lockar hen till att trycka på "knappar"Skrattande.

    Kanske att detta fenomen är relateterat till det faktum att partiet har så begränsat infytande i verkligheten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Skölden89
    anonymamo skrev 2018-06-11 07:30:11 följande:

    Hoppas du är medveten om att folkpartiet heter liberalerna


    Glömde det.
  • Mandel

    Frågan är om KD kommer klara gränsen eller om det åker ur...
    Röstar man på dem riskerar man att den rösten ändå är i sjön om de inte klarar spärren och då kan det bli så att Alliansen inte får flest röster utan det blir det röda eländet igen


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    FDFMGA skrev 2018-06-11 08:34:13 följande:
    SD får så gott som alltid kring 50 procent i omröstningarna på Familjeliv.

    Det tycks som sverigedemokraten i betydligt större utsträckning än vanligt folk har ett kynne som .lockar hen till att trycka på "knappar"Skrattande.

    Kanske att detta fenomen är relateterat till det faktum att partiet har så begränsat infytande i verkligheten.
    Problemet med SD om man nu tycker att det är ett problem är att det är samma fenomen som med herr Trump.
    Mängder av människor är så trötta på den vanliga politiken och att det inte finns något vettigt alternativ och vips så sitter tönten (Trump) på tronen och alla kliar sig i huvudet. Vad hände?

    Hans väljare likt SD:s väljare skulle inte säga att de skulle rösta på dem vid en rak fråga, men anonymt där de slipper bli mobbade, riskera sina anställningar, inte riskera sina barn osv. då kan dessa väljare säga vad de tycker.
    Detta fenomen är mer skrämmande än töntarnas politik i mina ögon.
    Det är verkligen inte demokrati att inte kunna få få rösta på vad man vill utan att utsätta sin familj för fara.

    Sedan kan man ju undra hur MP och V som har färre väljare än SD kan ha större inflytande i politiken än SD. Det är verkligen inte demokrati.

    Misstänker att SD faktiskt kommer att öka minst 5 % om inte mer vid valet 2018 mot 2014.
    Misstänker även att Fi kommer att komma in... Jag tänker dock inte rösta på dem!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • PerAhlm
    Skölden89 skrev 2018-06-10 08:31:51 följande:

    Det är val i år och jag är intresserad av vad ni kommer att rösta på. Varför vill ni just rösta på det partiet ni väljer?

    KD är intressanta och har intressanta frågor. Ebba är en stark ledare. Håller ni med?


    KD befinner sig i ett extremt pressat läge.

    Hoppas det blir kvar i riksdagen.
  • PerAhlm
    anonymamo skrev 2018-06-11 07:30:11 följande:

    Hoppas du är medveten om att folkpartiet heter liberalerna


    Nej, Penispartiet heter de.
  • Meenos

    kommer inte rösta

    Partier kan göra vad dom vill oavsett vad som lovats eller sagts. om jag ger ett parti min röst så gör dom ju som dom vill, man vet inte vad man får. Speciellt då du ger dem makt i 4 år så kan mycket förändras från val till val. 

  • Meenos
    Skölden89 skrev 2018-06-12 11:23:03 följande:

    FI konmer det gå bra för detta partiet?


    dom kommer kanske hamna på 2% detta valet. de kommer nog aldrig in i riksdagen 
Svar på tråden Vad ska ni rösta på?