• Äldre 10 Jun 09:29
    4161 visningar
    9 svar
    9
    4161

    Clearblue dubbelindikatorn, tacksam

    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet av ägglossningstester , clearblue dubbel hormon indikatorn?

    Jag har använt dom ett tag, och de prickar in min ägglossning för mensen ?tyvärr? kommer som den ska.

    Men min fråga är, i den här ägglossningen fick jg bara hög fertilitet men ingen maximal?

    Betyder det att jag inte kan bli gravid? För det står att man ska ha sex vid hög fertilitet men ägget släpps vid max.

    Så jag undrar, vad har ni för erfarenhet? Tacksam för råd!

  • Svar på tråden Clearblue dubbelindikatorn, tacksam
  • Äldre 10 Jun 09:55
    #1

    Använde dessa äl-tester en gång och fick inte ens hög fertilitet. Blev dock gravid under den cykeln så uppenbarligen hade jag ägglossning. Tog ett test per dag men måste ha missat stegringen.

    Tycker det funkar bättre att hålla koll på kroppens egna signaler, sekret och ägglossningskänningar till exempel. Stämmer alltid för mig.

    Lycka till!

  • Äldre 10 Jun 12:25
    #2

    Dumma är, att jag inte riktigt känner det. Det enda är ägglossningssekret. Tycker testerna funkar för jag har kissat på olika dagar för att verkligen kolla rätt dagar och det har funkat.

    Tänkte mer om man inte får maximal, släpps inte ägget då?

  • Äldre 10 Jun 18:01
    #3


    Jag testade cb för första gången och fick då hög direkt.. Blev lite fundersam, körde på apotekets dagarna innan och på morgonen. Men har myst dag 8, 10, 12 och 14 så bara o hålla tummarna nu om det tar sig eller inte :).
  • Äldre 11 Jun 10:14
    #4

    Om man inte får maxutslag så har man endera inte haft ägglossning den månaden eller kanske inte testat på rätt dagar. Jag har alltid fått tom cirkel, sen blinkande smiley och sen fast lysande smiley.

    Men om man tex har PCOS så brukar inte ägglossningstest fungera så bra.

    Man kan också mäta Progestwron via blodprov på CD21, för att ta reda på om man haft ägglossning eller inte den månaden.

    Testa mned en ny förpackning Ägglossningstest nästa månad så hoppas jag det går bättre !

  • Äldre 15 Jun 13:00
    #5

    Men jag tänker, får jag mens så har jag haft ägglossning?
    Jag tror väl mer att hormonet inte har varit så högt att det gav utslag?

  • Äldre 15 Jun 13:37
    #6
    Victoria88 skrev 2018-06-15 13:00:37 följande:

    Men jag tänker, får jag mens så har jag haft ägglossning?

    Jag tror väl mer att hormonet inte har varit så högt att det gav utslag?


    Tyvärr är mens ingen garanti för att man verkligen haft ägglossning den månaden.. Det säkraste är att ta ett blodprov och mäta Progesteronet i blodet på CD21.

    Om du vill kan du ringa och boka tid hos en privat gyn och be att gyn kollar på dina äggstockar. Om man tex har PCOS så kan det synas som ett pärlband av små äggplåsor men de kan ha svårt att lossa. Men om man får Letrozoltabletter (främjar ägglossningen) så kan det gå lättare.

    Kolla också med gyn om du kan få äggledarspolning, ibland kan det vara nåt stopp i äggledarna så äggen inte kan komma ner till livmodern, men en äggledarspolning kan lösa problemet.

    En tredje sak du kan fråga efter är om din man kan få göra spermatest med morfologi. Morfologin är det viktigaste delen av spermaprovet.

    Om man försökt i 12 månader utan plus så kan man få en utredning av Landstinget. Då runger man Kvinnokliniken pånärmaste sjukhus och ber att få boka tid för infertilitetsutredning. Det kan vara kö i flera månader så vänta inte om ni börjar närma er 12 månader, det är 6 månader om kvinnan är 35 år eller äldre än det.

    Lycka till !
  • Äldre 15 Oct 16:32
    #7
    Victoria88 skrev 2018-06-10 09:29:32 följande:

    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet av ägglossningstester , clearblue dubbel hormon indikatorn?

    Jag har använt dom ett tag, och de prickar in min ägglossning för mensen ?tyvärr? kommer som den ska.

    Men min fråga är, i den här ägglossningen fick jg bara hög fertilitet men ingen maximal?

    Betyder det att jag inte kan bli gravid? För det står att man ska ha sex vid hög fertilitet men ägget släpps vid max.

    Så jag undrar, vad har ni för erfarenhet? Tacksam för råd!


    Ser att tråden är några månader gammal men undrar hur det gick för dig sen? Sitter själv med dessa tester och får bara blinkande gubbe (ingen fast), förra månaden fick jag blinkade i 9 dagar sedan tom ring. Denna månad är jag inne på dag 4 av blinkade. Hör gärna andras funderingar och erfarenheter!
  • Äldre 15 Oct 19:58
    #8
    Albis skrev 2018-10-15 16:32:48 följande:

    Ser att tråden är några månader gammal men undrar hur det gick för dig sen? Sitter själv med dessa tester och får bara blinkande gubbe (ingen fast), förra månaden fick jag blinkade i 9 dagar sedan tom ring. Denna månad är jag inne på dag 4 av blinkade. Hör gärna andras funderingar och erfarenheter!


    Gå in på Clearblues hemsida, de har info där (frågor och svar).
  • Äldre 15 Oct 22:01
    #9
    UndrandeSökare skrev 2018-10-15 19:58:51 följande:

    Gå in på Clearblues hemsida, de har info där (frågor och svar).


    Jo, jag har varit inne och läst. Men ville höra om andras erfarenheter då jag inte tycks vara den enda som haft problem med testet.
Svar på tråden Clearblue dubbelindikatorn, tacksam