• Skölden89

    Game Of Thrones vad tycker ni om serien?

    Jag ska se hela serien från början till slut. Det är en hel del våld i serien, vilket jag inte har så mycket problem med, det är snyggt våld och brutal är den dessutom. Sedan är skådespelet väldigt bra också, det är snyggt och rakt gjort. Game Of Thrones är det bästa man kan få serieväg. Sedan förekommer det en hel del naket, vilket är uppskattande, några riktigt känsliga scener förekommer. Det är en utmaning att se Game Of Thrones. Sansa är en väldigt fin karaktär och jag tycker om henne för att vara en bra skådespelare. Serien är så levande och det är nästan så att man kan röra den. Deanarys är väldigt vacker och en väldigt stark karaktär som har mycket att ge. Drakstaren. Kvinnorna är bättre än männen i serien, dock så gillar jag Jon endel, men ofta är det männen som är fräcka och ondsinta.

    Första säsongen är brutalast av alla. Där sker endel saker som verkligen är under bältet, efter det blir serien lite ?mjukare? och inte fullt så brutal och arg. Har jag rätt tycker ni?

    Vilken säsong tycker ni om mest?

    Vilka karaktärer gillar ni?

  • Svar på tråden Game Of Thrones vad tycker ni om serien?
  • Drottningen1970

    Jag gillar att karaktärerna är komplexa. Den man tror är genomond visar sig ha sympatiska sidor och den man tror är perfekt gör moraliskt tveksamma saker...

  • Skölden89
    Drottningen1970 skrev 2018-06-10 16:18:29 följande:

    Jag gillar att karaktärerna är komplexa. Den man tror är genomond visar sig ha sympatiska sidor och den man tror är perfekt gör moraliskt tveksamma saker...


    Vilken säsong gillade du mest?

    Den är så inlevande. Skrämmande ibland med. Men det är spänning.
  • Skölden89
    Drottningen1970 skrev 2018-06-10 16:18:29 följande:

    Jag gillar att karaktärerna är komplexa. Den man tror är genomond visar sig ha sympatiska sidor och den man tror är perfekt gör moraliskt tveksamma saker...


    Vilken säsong gillade du mest?

    Den är så inlevande. Skrämmande ibland med. Men det är spänning.
  • Skölden89
    Drottningen1970 skrev 2018-06-10 16:18:29 följande:

    Jag gillar att karaktärerna är komplexa. Den man tror är genomond visar sig ha sympatiska sidor och den man tror är perfekt gör moraliskt tveksamma saker...


    Vilken säsong gillade du mest?

    Den är så inlevande. Skrämmande ibland med. Men det är spänning.
  • Aniiee

    jag gillar Game of Thrones skarpt. Gillar Song of Ice nd Fire ännu mer. GoT har dock en hel del problem...... inte bara i jämförelse med SoIaF.

    Nu längtar jag bara efter att HBO ska ta sig an Nightrunners också.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Skölden89

    Böckerna är minst lika bra som serien. Lika mindblowned. Bra atmosfär i serien, men också endel mycket grymma scener. 

  • Bunny on speed
    Aniiee skrev 2018-06-10 21:09:03 följande:

    jag gillar Game of Thrones skarpt. Gillar Song of Ice nd Fire ännu mer. GoT har dock en hel del problem...... inte bara i jämförelse med SoIaF.

    Nu längtar jag bara efter att HBO ska ta sig an Nightrunners också.


    Är det planerat eller förhoppning?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Aniiee
    Bunny on speed skrev 2018-06-30 22:08:31 följande:
    Är det planerat eller förhoppning?
    Nightrunners från HBO? Stilla bön blott och bart som troligen aldrig händer. Men jag kan drömma... )P
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Mentat

    Serien var absolut lysande så länge de hade böckerna att förhålla sig till. När de kom till den punkt i handlingen där böckerna inte är skrivna ännu började serien tappa i kvalitet och sista säsongen var visserligen fortfarande snyggt filmad och fina effekter och så men manuset var en stor besvikelse.

    Synd på en så bra inledning.

  • Tutelitut

    En av de bästa någonsin, tills den blev paj mot slutet.
    D.B Weiss och David Benioff är två av de största klantarna som nånsin vandrat på jorden. Om jag fick bestämma så skulle de i fortsättningen endast få jobba med dagsåpor. Läste tyvärr nyss att de fått nya, tunga uppdrag. De flinade brett.Gråter

Svar på tråden Game Of Thrones vad tycker ni om serien?