• Anonym (Helsingborg)

    Vilka svenska städer gillar DU?

    Kan vara stora som små.

  • Svar på tråden Vilka svenska städer gillar DU?
  • Grande Rock

    Umeå
    Helsingborg
    Ängelholm
    Sollefteå
    Östersund

    Sedan finns det säkert fler bland de städer jag ej tillbringat så mycket tid i.


    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Helsingborg)
    Anonym (C) skrev 2018-06-10 19:30:21 följande:

    Göteborg

    Umeå

    Uppsala

    Stockholm

    Sigtuna

    Vaxholm


    Vad är fint med Sigtuna? Den uppländska småstadsidyllen med sina vackra trähus i denna 1000-åriga stad, gissar jag. :P
  • Anonym (S)

    Norrtälje. Min vackra stad. Nu håller den tyvärr på att förvandlas till nån ful förort till Stockholm.

    Uppsala är en ganska trevlig stad, även fast den är rätt stor.

    Visby är en väldigt mysig stad också. Påminner lite om Norrtälje.

  • Anonym (Helsingborg)
    Anonym (S) skrev 2018-06-11 00:49:22 följande:

    Norrtälje. Min vackra stad. Nu håller den tyvärr på att förvandlas till nån ful förort till Stockholm.

    Uppsala är en ganska trevlig stad, även fast den är rätt stor.

    Visby är en väldigt mysig stad också. Påminner lite om Norrtälje.


    Vilka gillar du i Väst-/Sydsverige då?
  • Anonym (S)
    Anonym (Helsingborg) skrev 2018-06-11 00:52:16 följande:

    Vilka gillar du i Väst-/Sydsverige då?


    Ja du, varit i flera städer där neråt men det var så länge sen men Lysekil har jag för mig var en fin stad. Likaså Uddevalla och Vänersborg. Skövde var rätt mysigt med. Göteborg såg jag inte så mycket av men det jag såg var bra. :)
  • Anonym (Helsingborg)

    Någon som testat Varberg?

  • Anonym (S)

    Gränna! Hur kunde jag glömma Gränna?! Ett måste att stanna till i Gränna och köpa polkagrisar. Gullig stad men lite för liten för att vilja bo där kanske.

  • Anonym (Helsingborg)
    Anonym (S) skrev 2018-06-11 01:27:13 följande:

    Ja du, varit i flera städer där neråt men det var så länge sen men Lysekil har jag för mig var en fin stad. Likaså Uddevalla och Vänersborg. Skövde var rätt mysigt med. Göteborg såg jag inte så mycket av men det jag såg var bra. :)


    Ja, Lysekil med stora och katedraliska kyrka är trevligt. Likaså Vänersborg med sin förtjusande Skräckleparken intill Vänern och sitt smickrande smeknamn *lilla Paris*.
Svar på tråden Vilka svenska städer gillar DU?