• Anonym (Had enough)

    Dissa gnälliga tjejer

    Tycker ni tjejer att det är okej när killar dissar dejter/flickvänner som gnäller över hur mycket patriarkatet förtrycker dem?

  • Svar på tråden Dissa gnälliga tjejer
  • Anonym (Tia)

    Absolut, på samma sätt som tjejer får dissar killar som gnäller över jämställdhet

  • Celaena

    Om man dejtar en feminist och själv inte är det så gör man väl personen en tjänst genom att dumpa? Jag hade blivit glad att få veta direkt om en persons värderingar skilde sig från mina så pass att vi inte skulle kunna ha en framtid ihop.

  • Anonym (Aska)

    Håller du inte med henne så säg det. Kan bli intressanta diskussioner

  • Anonym (Had enough)
    Celaena skrev 2018-06-10 21:13:43 följande:

    Om man dejtar en feminist och själv inte är det så gör man väl personen en tjänst genom att dumpa? Jag hade blivit glad att få veta direkt om en persons värderingar skilde sig från mina så pass att vi inte skulle kunna ha en framtid ihop.


    Nu tänkte jag ju mer att båda gillar jämställdheten men att tjejen är betydligt mer rabiat medan killen är sansad. Hon går runt och gnäller medan han tycker att livet inte ska bestå av samhällsfrågor hela tiden.
  • Anonym (Had enough)
    Mimosa86 skrev 2018-06-10 21:28:25 följande:

    Klart du kan, är väl bara bra för då är du ju verkligen inte killen för henne.


    Snarare tvärtom, hon är inte tjejen för mig. Det är jag som dumpar, inte hon.
  • CarinaL26

    Visst! Alla män och kvinnor har rätt att dissa någon av vilken anledning de vill. Sedan är det en annan sak att det ibland säger en del om de som dissar av mer märkliga anledningar. Men rätt har de så klart.

  • Anonym (Feminist)

    Ja klart att vem som helst får dissa vem som helst av vilken anledning som helst. Funkar man inte ihop så funkar man inte ihop.

  • Anonym (Feminist)
    Anonym (Had enough) skrev 2018-06-10 21:45:35 följande:

    Snarare tvärtom, hon är inte tjejen för mig. Det är jag som dumpar, inte hon.


    Ja fast då är inte du killen för henne heller, hon har bara inte insett det än.
  • Anonym (Had enough)
    Anonym (Feminist) skrev 2018-06-10 21:52:22 följande:

    Ja fast då är inte du killen för henne heller, hon har bara inte insett det än.


    Med den logiken så finns det inget som heter olycklig kärlek.
Svar på tråden Dissa gnälliga tjejer