Inlägg från: Barajaggg |Visa alla inlägg
  • Barajaggg

    Adoption, hur gör vi?

    BusigaSyrran skrev 2018-07-25 11:25:52 följande:

    Det är inte alltid så lätt att bara göra en insemination.. suck!

    Även om de ej finns några problem (som hos oss) enligt svensk vård kan de ta tid att bli gravid..

    Jag följer tråden då jag med önskar lite tips o råd.

    Är det någon utav er som vet om man kan önska ålder eller ev kön på barnet man vill adoptera?


    Önska ålder och kön ? Tror du barn är en hund??
  • Barajaggg
    BusigaSyrran skrev 2018-07-25 16:22:56 följande:

    Klappa dig stolt på axeln för att du är så otrevlig och respektlös.

    Jag har ingen erfarenhet utav adoption så jag får såklart fråga om man kan. Är du intresserad utav adoption så kan du väl skriva något i en god ton. Kommer inte att svara personer som tror de är bättre än alla andra o försöka trycka ner folk via internet.Tack för dina svar :) då är jag lite klokare.

    Kön spelar ju egentligen ingen roll, men däremot hade jag velat ha ett så litet barn som möjligt då de är den tiden jag fattas/saknas efter att ha fått ett eget barn men sen tagit stopp. Man saknar allt de man har varit med om. Men adoption är ju helt klart något som går i tankarna ändå.


    Nej är inte intresserad av adoption, tycker synd om dom barnen och tycker inte dom ska behöva resa jorden runt till en utländsk familj. Tack och lov finns det inte så många barn att adoptera längre pga att barnens rättigheter blivit bättre utomlands och barnkonventionen gäller i fler och fler länder och då brukar myndigheterna i dom länderna försöka hitta föräldrarna eller släktingar barnen kan bo hos istället för att lämnas på barnhem. Blir chockerad över vissa folk som verkar adoptera av egoistiska skäl och är krävande och som dessutom ställer krav på typ av barn .Endel tänker mer på sin vilja att ha barn mer än att hjälpa ett föräldralöst barn. Hade jag valt adoption så hade det endast varit pga omtanke för barnet och inte pga att bara vilja ha ett barn ifall man inte kan få det och sen kräva vissa saker som ålder kön osv, det är egoistiskt.
Svar på tråden Adoption, hur gör vi?