• Äldre 11 Jun 08:51
    1103 visningar
    6 svar
    6
    1103

    Frågor till er som kämpar mot kilona!

    Hej på er!

    Jag studerar ämnet viktnedgång/viktminskning och skulle vilja fråga er som kämpar för att gå ned i vikt (lite eller desto mer):


    Vilken är er största utmaning i kampen mot kilona? 
    Vad hindrar er från att nå ert mål? 
    Hur mycket (eller lite) vill ni gå ner, och vilken tidshorisont tänker ni er? 
    Tränar ni regelbundet? Om ja, vad tränar ni och i vilken omfattning?

    Tackar ödmjukast för era svar! 
    Och all pepp till er kämpar! <3
  • Svar på tråden Frågor till er som kämpar mot kilona!
  • Äldre 11 Jun 08:55
    #1

    Största utmaningen/hindret: medicin. Kroppen sväller, blir vätskefylld vilket är svårt att träna bort. Det finns bara där...

    Vad hindrar mig: samma där, medicin samt ork att träna mer.

    Vill gå ner ca 8 kg, tidsram... så fort som möjligt om jag fick välja med vet att det kan ta månader, om det ens är möjligt pga medicinen.

    Ja, tränar regelbundet 2-3 ggr i veckan. Gym ibland men för det mesta pass, bodypump, challange/bootcamp.

  • Äldre 11 Jun 08:59
    #2
    MeandHim skrev 2018-06-11 08:55:11 följande:

    Största utmaningen/hindret: medicin. Kroppen sväller, blir vätskefylld vilket är svårt att träna bort. Det finns bara där...

    Vad hindrar mig: samma där, medicin samt ork att träna mer.

    Vill gå ner ca 8 kg, tidsram... så fort som möjligt om jag fick välja med vet att det kan ta månader, om det ens är möjligt pga medicinen.

    Ja, tränar regelbundet 2-3 ggr i veckan. Gym ibland men för det mesta pass, bodypump, challange/bootcamp.


    Hej och tack snälla för ditt svar!
    Får jag nyfiket fråga vilken typ av medicin som hindrar dig? Kortison? 
  • Äldre 11 Jun 09:21
    #3

    En lägre dos av cellgifter

  • Äldre 11 Jun 09:41
    #4
    Vilken är er största utmaning i kampen mot kilona?  Sockret
    Vad hindrar er från att nå ert mål? Låg (fett)förbränning
    Hur mycket (eller lite) vill ni gå ner, och vilken tidshorisont tänker ni er? Önskar mest få ner fettprocenten och inte vikten.
    Tränar ni regelbundet? Om ja, vad tränar ni och i vilken omfattning? Ja, tränar flera gånger i veckan.
  • Äldre 11 Jun 09:44
    #5

    Vad jag tränar glömde jag. Går på olika pass och springer.
    Min tidshorisont är vag, jag kämpar på helt enkelt.

  • Äldre 11 Jun 10:48
    #6
    annhan skrev 2018-06-11 08:51:31 följande:
    Vilken är er största utmaning i kampen mot kilona? 
    Vad hindrar er från att nå ert mål? 
    Hur mycket (eller lite) vill ni gå ner, och vilken tidshorisont tänker ni er? 
    Tränar ni regelbundet? Om ja, vad tränar ni och i vilken omfattning?
    Största utmaningen är att hålla koll på energiintaget och inte småäta eller äta en massa godis osv. Jag har inte jättemånga kilon att gå ner, ca 6-7 kg till att börja med, men varje 500 g känns som en långsam kamp. Det var mycket lättare när man var yngre så klart. Tränar inte regelbundet, har aldrig gjort och har eg inte riktigt de möjligheterna heller nu, men promenerar så många kvällar i veckan som möjligt nu under sommaren, vintern är det värre.

    Min fälla var när jag började mitt nya jobb för några år sedan. Där fikas det i tid och otid! Till att börja med varje fm och gärna någon em i veckan också. Jag gick upp 10 kg på ett år... Det är den vikten jag vill bli av med helt enkelt.
Svar på tråden Frågor till er som kämpar mot kilona!