• Äldre 11 Jun 08:51
    1103 visningar
    6 svar
    6
    1103

    Frågor till er som kämpar mot kilona!

    Hej på er!

    Jag studerar ämnet viktnedgång/viktminskning och skulle vilja fråga er som kämpar för att gå ned i vikt (lite eller desto mer):


    Vilken är er största utmaning i kampen mot kilona? 
    Vad hindrar er från att nå ert mål? 
    Hur mycket (eller lite) vill ni gå ner, och vilken tidshorisont tänker ni er? 
    Tränar ni regelbundet? Om ja, vad tränar ni och i vilken omfattning?

    Tackar ödmjukast för era svar! 
    Och all pepp till er kämpar! <3
  • Svar på tråden Frågor till er som kämpar mot kilona!
  • Äldre 11 Jun 08:55
    #1

    Största utmaningen/hindret: medicin. Kroppen sväller, blir vätskefylld vilket är svårt att träna bort. Det finns bara där...

    Vad hindrar mig: samma där, medicin samt ork att träna mer.

    Vill gå ner ca 8 kg, tidsram... så fort som möjligt om jag fick välja med vet att det kan ta månader, om det ens är möjligt pga medicinen.

    Ja, tränar regelbundet 2-3 ggr i veckan. Gym ibland men för det mesta pass, bodypump, challange/bootcamp.

  • Äldre 11 Jun 08:59
    #2
    MeandHim skrev 2018-06-11 08:55:11 följande:

    Största utmaningen/hindret: medicin. Kroppen sväller, blir vätskefylld vilket är svårt att träna bort. Det finns bara där...

    Vad hindrar mig: samma där, medicin samt ork att träna mer.

    Vill gå ner ca 8 kg, tidsram... så fort som möjligt om jag fick välja med vet att det kan ta månader, om det ens är möjligt pga medicinen.

    Ja, tränar regelbundet 2-3 ggr i veckan. Gym ibland men för det mesta pass, bodypump, challange/bootcamp.


    Hej och tack snälla för ditt svar!
    Får jag nyfiket fråga vilken typ av medicin som hindrar dig? Kortison? 
  • Äldre 11 Jun 09:21
    #3

    En lägre dos av cellgifter

  • Äldre 11 Jun 09:41
    #4
    Vilken är er största utmaning i kampen mot kilona?  Sockret
    Vad hindrar er från att nå ert mål? Låg (fett)förbränning