• Anonym (B)

    Vad ska vi göra med pengarna?

    Vi är stödfamilj åt en tonåring. Känns spännande och nytt. Vi har 212 kronor i omkostnad/dygn och jag för bok på vad vi lägger ut så vi har koll på "överskottet". Hen kostar ju inte så mycket en vanlig dag och soc säger att föräldrarna ska stå för fickpengar och inträde om vi hittar på något, medan dessa pengar ska täcka upp vår kostnad. Känns kymigt be föräldrarna om pengar så det tänkte vi försöka undvika till inträde, fika etc. Däremot om hen vill köpa saker blir det ju annorlunda...

    Förlåt känns som jag kommer bort från ämnet. Vår tonåring har inga önskningar om vad vi ska göra, så ge tips! Vad gillar era tonåringar att göra med familjen?

  • Svar på tråden Vad ska vi göra med pengarna?
  • Mortiscia

    Jag tycker ni ska göra en massa mysiga saker tillsammans, t ex laga pizza från grunden eller nåt! :) Laga mat är life skills och dessutom kul. Annars finns säkert minigolf, biljard eller sånt i närheten. Det ska inte behöva kosta skjortan att roa sig. En picnic kan vara fint, åka till stranden i sommar, paddla kanot eller bara sitta och slömeta från en brygga...

    Det beror ju lite på vad ni har för möjligheter i närheten också.

Svar på tråden Vad ska vi göra med pengarna?