• Äldre 11 Jun 13:58
    2411 visningar
    7 svar
    7
    2411

    Mitt framtida liv, är det möjligt

    Jag är kille, 31år och singel sedan länge. Normal kille, med fullt fungerande hälsosamt liv. (vill bara försvara mig att jag inte är ett freak med tanke på texten som kommer ;)

    Nu är det såhär att jag vill ha en relation ihop med två tjejer. Är det lagligt att ens skriva det?  Villa, vovve osv...

    Jag ser så många fördelar såklart för mig som man men relationen är ska vara mer än bara det. Jag tänker det ur alla kategorier, ekonomi, boende, umgänge, semestrar, barn.. Bara det att alla tre arbetar i ett hushåll! 

    Det är ekonomiskt lönsamt för par att bo än singlar. Så tre är bättre.

    Jag undrar vart jag ska leta efter likasinnade. Vart är de som delar mina tankar? 
    På tinder skulle en liknande profil aldrig få matchning. haha
    Inga såna där konstiga sexsidor heller, det är inte sånt jag letar efter.


    Snälla. Inga moralkakor. Jag vill hitta mitt umgänge... jag är vilsen, det vet jag ;) 

  • Svar på tråden Mitt framtida liv, är det möjligt
  • Äldre 11 Jun 14:02
    #1

    Finns forum och grupper, sök på polyamorös.

  • Äldre 11 Jun 14:04
    #2

    Menar du att ni alla tre bor tillsammans som kompisar? Eller att du är ihop med bägge med inte de med varandra? Eller att ni alla tre är ihop och de är bisexuella och också har sådana känslor för varandra? 

  • Äldre 12 Jun 12:42
    #3

    Självklart vore det bästa om alla tre hade känslor ihop och gillade att ligga ormgrop varje kväll.

    Men nu är inte kategorin sex det viktigaste.

    Jag vill hitta likasinnade som vill prata om mer än bara sexet

  • Äldre 12 Jun 12:58
    #4

    Har en vän som lever polyamoröst. Finns en hel del forum att diskutera på.

  • Äldre 12 Jun 13:22
    #5
    Namnbricka skrev 2018-06-12 12:42:21 följande:

    Självklart vore det bästa om alla tre hade känslor ihop och gillade att ligga ormgrop varje kväll.

    Men nu är inte kategorin sex det viktigaste.

    Jag vill hitta likasinnade som vill prata om mer än bara sexet


    Jag tycker det låter riktigt trevligt ifall alla dessutom har känslor för varandra. Skulle gärna leva så med rätt personer. Men jag tycker det blir lite konstigt i de relationer där killen är ihop med två tjejer och tjejerna inte har en likadan relation till varandra, då kan det nog lätt bli svartsjuka etc. Men tre personer där alla är jämställda låter jättebra. Då kan man ju turas om att två går ut och har kul och tredje är med barnen, så man får mycket extra tid att ha roligt på. Tror som du också att det ekonomiska kan bli väldigt fördelaktigt också. 


    Enda nackdelen är väl att man inte får räknas som sambo med två enligt svensk lag så en kommer räknas som inneboende bara och kanske inte så kul att vara den då. 

  • Äldre 14 Jun 20:21
    #6

    Jag kan inte välja deras relation. Det är upp till dem om dom vill röra varandra eller så. 
    Men jag vill som sagt dela boende och få ut fördelar att leva ihop som tre. 
    Det är viktigt att dom är trygga i sig själva att dom kan leva i en sådan relation.
    Jag önskar såklart så mycket kärlek som möjligt i mitt framtida liv där jag ger och får mycket kramar

  • Äldre 14 Jun 20:29
    #7

    Hm.. i verkligheten är det ofta ganska svårt att få relationer att fungera ens med bara två i förhållandet. Jag föreställer mig att det inte direkt blir enklare med fler inblandade. På polyforum finns kanske andra berättelser, men jag har faktiskt aldrig hört om något enda polyförhållande som funkat långsiktigt. Men jag är kanske bara tråkig.

Svar på tråden Mitt framtida liv, är det möjligt