• Äldre 11 Jun 16:06
    3290 visningar
    5 svar
    5
    3290

    Hur många timmar i månaden är lagom att jobba?

    Som rubriken lyder, hur många timmar bör man jobba i månaden som gravid?

    Jag är en lätt stressad människa och jobbar just nu heltid som elektriker och varannan helg i en butik, är det skadligt för barnet? Stress är ju inte bra och det vet jag och funderar därför på att gå ner så att jag bara jobbar en helg extra i månaden.

    Men det är fina pengar till barnet kommer, vad tycker ni?

  • Svar på tråden Hur många timmar i månaden är lagom att jobba?
  • Äldre 11 Jun 16:24
    #1

    Det är väl helt och hållet upp till dig hur länge du orkar jobba. Själv jobbade jag heltid till ca 6 månader sen gick jag ner lite i tid en månad innan jag gick hem på graviditetspenning. Jobbar i hemtjänsten.

  • Äldre 11 Jun 16:39
    #2

    Hur långt är ett snöre?

    Vid första graviditeten jobbade jag till dagen innan förlossningen. Vid andra blev jag sjukskriven from v16.
    Första gången hade jag ett rätt krävande yrke, vid andra tillfället var det mycket tungt.

    Stress kan man hantera, det är alltså ingen naturkraft som man måste böja sig för utan för dig handlar det om vad du gör det själv till och vad du orkar. generellt kan man säga att om du inte mår dåligt av stressen så mår du inte dåligt av den. Farligt blir det när du inte kan påverka det själv alls.

  • Äldre 11 Jun 16:57
    #3

    Jag jobbar ju mer än heltid det var därför jag undrade ??

  • Anonym (Worka­holic)
    Äldre 11 Jun 17:49
    #4

    Det får man nog bara känna efter själv. Jag har fått tid till läkare nästa vecka för att diskutera sjukskrivning och har rå-ångest! Jobbar på restaurang som ju innebär stress, tunga lyft och övertid. Blir schemalagd 184 timmar i månaden, jobbar oftast 190-200 timmar. Jag tänker att jag kommer bli sjukskriven på 25 eller 50% och jag ser inte fram emot att meddela min chef det här lagom till sommaren..känns som att jag sviker allt och alla, det känns ungefär som om jag skulle säga upp mig med omedelbar verkan. Har alltid varit den som ställer upp, säger ja till allt osv. Samtidigt får jag ju så vansinnigt ont i ryggen efter varje pass oavsett om jag står still en hel dag eller om jag springer som en tok bland gäster.

  • Äldre 11 Jun 19:15
    #5

    Känner också mig dum som tar bort helger isf och som att jag sviker dom så förstår att det måste va ännu jobbigare när det är så mycket!

    Jag går även på omeprasol från och till då jag har problem med magen och det har varit bra ett tag nu och vill inte att det ska bli så igen då det hela med graviditeten är så mycket nytt och bara det är mycket att tänka på och därför tänkte jag att det hade varit bra och trappa ner men sen känner jag också att jag klarar det nog om jag bara biter ihop liksom, men den stora frågan är ju om det är värt de?

    Är inte i v12 och är rädd och orolig som tusan för missfall men jag antar att blir det missfall får jag de i vilket fall

Svar på tråden Hur många timmar i månaden är lagom att jobba?