• Ellis94

    Gravid eller ej?

    Hej på er!

    Igår gjorde jag ett test med morgonurinen och fick ett väldigt svagt plus. Kollar ni så ser man ett svagt svagt streck, och det är för jag isåfall hade sexet för ca 2 veckor och 3 dagar sedan. Gjorde ett nytt test och det var negativt, dock gjorde jag det med eftermiddagskisset, alltså inte morgonurin.

    Tror ni jag är gravid? Hur har ni haft det? Tänker om hcg är liten trots dagen efter men på efrermiddag.

    Bifogad bild är från morgontestet igår.

  • Svar på tråden Gravid eller ej?
  • Tremblement de Terre

    Jag skulle inte lita på det testet tyvärr. Säger inte att du inte är gravid dock, men att du borde prova igen imorgon :)Borde inte det horisontella strecket vara ungefär lika starkt som kontrollstrecket?

  • Ellis94

    Hej! Det ska vara lika starkt om man är långt gången, ju svagare plus desto kortare gången är man tydligen :)

  • Tremblement de Terre
    Ellis94 skrev 2018-06-11 19:18:39 följande:

    Hej! Det ska vara lika starkt om man är långt gången, ju svagare plus desto kortare gången är man tydligen :)


    Nej jag menar det horisontella strecket. Är det negativt ska det bli ett minus, är det positivt är det ett plus. Jag ser bara en antydan till ett vertikalt streck på ditt test. Jag skulle ta ett nytt test om jag var du. Har du foto på det test som du tog på eftermiddagen?
  • Tremblement de Terre
    Ellis94 skrev 2018-06-11 19:18:39 följande:

    Hej! Det ska vara lika starkt om man är långt gången, ju svagare plus desto kortare gången är man tydligen :)


    Nej jag menar det horisontella strecket. Är det negativt ska det bli ett minus, är det positivt är det ett plus. Jag ser bara en antydan till ett vertikalt streck på ditt test. Jag skulle ta ett nytt test om jag var du. Har du foto på det test som du tog på eftermiddagen?
  • Tremblement de Terre
    Ellis94 skrev 2018-06-11 19:18:39 följande:

    Hej! Det ska vara lika starkt om man är långt gången, ju svagare plus desto kortare gången är man tydligen :)


    Nej jag menar det horisontella strecket. Är det negativt ska det bli ett minus, är det positivt är det ett plus. Jag ser bara en antydan till ett vertikalt streck på ditt test. Jag skulle ta ett nytt test om jag var du. Har du foto på det test som du tog på eftermiddagen?
  • fjanten

    Jag ser ett streck, men har absolut inget förtroende för CB, så jag skulle nog testa mig med en annan tillverkares test!

  • Esofe
    Tremblement de Terre skrev 2018-06-11 19:23:25 följande:

    Nej jag menar det horisontella strecket. Är det negativt ska det bli ett minus, är det positivt är det ett plus. Jag ser bara en antydan till ett vertikalt streck på ditt test. Jag skulle ta ett nytt test om jag var du. Har du foto på det test som du tog på eftermiddagen?


    Du är lite fel ute. Detta test visar bara ett horisontellt streck och oavsett hur starkt/svagt strecket är så visar det att man har hcg hormonet i sig, vilket man bara har vid graviditet.
  • Esofe
    Ellis94 skrev 2018-06-11 18:27:54 följande:

    Hej på er!

    Igår gjorde jag ett test med morgonurinen och fick ett väldigt svagt plus. Kollar ni så ser man ett svagt svagt streck, och det är för jag isåfall hade sexet för ca 2 veckor och 3 dagar sedan. Gjorde ett nytt test och det var negativt, dock gjorde jag det med eftermiddagskisset, alltså inte morgonurin.

    Tror ni jag är gravid? Hur har ni haft det? Tänker om hcg är liten trots dagen efter men på efrermiddag.

    Bifogad bild är från morgontestet igår.


    Ser positivt ut, men prova ett digitalt med veckor nästa vecka!
  • Tremblement de Terre
    Esofe skrev 2018-06-11 19:31:58 följande:

    Du är lite fel ute. Detta test visar bara ett horisontellt streck och oavsett hur starkt/svagt strecket är så visar det att man har hcg hormonet i sig, vilket man bara har vid graviditet.


    Nej det visar ett vertikalt streck, alltså som man läser testet - vs +

    Jag säger inte att TS inte är gravid, bara att testet ser knas ut.
  • EpicNurse
    Tremblement de Terre skrev 2018-06-11 19:23:25 följande:

    Nej jag menar det horisontella strecket. Är det negativt ska det bli ett minus, är det positivt är det ett plus. Jag ser bara en antydan till ett vertikalt streck på ditt test. Jag skulle ta ett nytt test om jag var du. Har du foto på det test som du tog på eftermiddagen?


    Esofe skrev 2018-06-11 19:31:58 följande:

    Du är lite fel ute. Detta test visar bara ett horisontellt streck och oavsett hur starkt/svagt strecket är så visar det att man har hcg hormonet i sig, vilket man bara har vid graviditet.


    Dessa tester visar bara lodräta streck. Det ska alltså bli ett lodrätt streck i var ruta om man är gravid. Styrkan på strecken spelar absolut ingen roll.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Esofe
    EpicNurse skrev 2018-06-11 19:36:30 följande:

    Dessa tester visar bara lodräta streck. Det ska alltså bli ett lodrätt streck i var ruta om man är gravid. Styrkan på strecken spelar absolut ingen roll.


    Jag Menade lodrät bär jag rättade tremblement, förlåt haha.
  • Tremblement de Terre
    EpicNurse skrev 2018-06-11 19:36:30 följande:

    Dessa tester visar bara lodräta streck. Det ska alltså bli ett lodrätt streck i var ruta om man är gravid. Styrkan på strecken spelar absolut ingen roll.


    Aha! Ok ok, ledsen. Då ser det ju såklart positivt ut. Trisse clearblue bara körde med plus.

    Strunta i mina inlägg då TS :) (och grattis!)
  • Esofe
    Tremblement de Terre skrev 2018-06-11 19:35:59 följande:

    Nej det visar ett vertikalt streck, alltså som man läser testet - vs +

    Jag säger inte att TS inte är gravid, bara att testet ser knas ut.


    Jag Menade ett lodrätt streck givetvis, ursäkta mig.
  • vwmamman

    ett tipps ta ett sånt test som visar veckorna. där står de klart å tydligt om man är eller inte. så slipper man gissa på sånna stickor. kanske får du ett mer korrekt svar dirr istället för gissningar.. lycka till

  • Esofe
    Sisterofthesun skrev 2018-06-11 20:18:41 följande:

    Detta är väl inte ett test som ska bli enbart ett streck utan ett plus.


    Finns olika tester. Kolla clearblues hemsida för mer info om dem. Dessa ska bara visa ett streck!
Svar på tråden Gravid eller ej?