• Äldre 11 Jun 18:37
    1517 visningar
    3 svar
    3
    1517

    Waldorfskola

    Waldorfskola bra eller dåligt?

    Min dotter tycker det är superstökigt i sin klass och tjatar om att få byta skola.
    Men alla skolor har många barn i klassen och tänker att det alltid kommer vara stök.

    Men så fick jag höra om en Waldorfskola nära oss och i den skolan finns det typ 25 barn på 4 lärare. 

    Det känns som att det skulle vara en mycket bra skola? Där lärare kan ta sig mer tid till barnen med tanke på att hon kan ha lite svårt att förstå saker mm.?

    Någon som har erfarenhet av Waldorfskolor?

  • Svar på tråden Waldorfskola
  • Otit
    Äldre 11 Jun 19:19
    #1

    Jag gick på en Waldorfskola från 4-9 klass. Bytte också av samma anledningar som din dotter och den skolan låg närmast. Jag trivdes superbra. Få elever och väldigt intimt då alla kände alla och visste vilka alla var. Man fick vara som man ville där. Var dock på studiebesök någon gång på en annan Waldorfskola som verkade väldigt flummig. Min skoltid var också lite flummig och kände väl att jag inte hade med mig allt när jag började på gymnasiet. Men ångrar inte att jag började där.

  • Äldre 11 Jun 22:36
    #2

    Min son bytte från vanlig skola till Waldorf i mitten av högstadiet. Önskar att han fått byta tidigare då det funkade mycket bättre på Waldorf för honom! Han tyckte att skolan blev roligare och jag tror att han lärde sig mer på det 1,5 året som han gick på Waldorf än han gjort under alla åren innan! Eftersom Waldorf var en mycket mindre skola så fick man som förälder även mycket närmare relation och förtroende för lärarna och rektorn vilket kändes bra!
    Så har bara gott att säga om waldorfskolan!

  • Äldre 14 Jun 20:35
    #3

    Vad skönt att höra!

    Min dotter är redan väldigt skoltrött och tycker skolan är jättejobbig.

    Jag tänker att det kan vara bättre än att hon börjar skolka mm.

Svar på tråden Waldorfskola