• Äldre 11 Jun 21:21
    10614 visningar
    16 svar
    16
    10614

    Blödning tidigt graviditet

    Hej! Jag är 9 dagar över tiden med min mens men inte vågat ta grav.testt ännu...

    Igår fick jag ljusröda flytningar/blödningar men bara när jag torkade mig med papper... kom inget i trosorna... har som kraftig mensvärk och idag blöder jag mycket! Hur ska jag veta om det är missfall eller normal blödning?

    enormt tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Blödning tidigt graviditet
  • Äldre 11 Jun 21:28
    #1

    Om du tar ett gravtest så kan det visa positivt även om du fått missfall. Eller så var det en sen mens bara, sånt kan också hända

  • Äldre 11 Jun 21:46
    #2

    Min mens har alltid varit regelbunden... därför jag inte tror på att mensen är sen utan snarare då missfall... det jag inte blir klok på är hur man vet ifall de är missfall eller en nidblödning....

  • Äldre 11 Jun 21:54
    #3
    Feliciad skrev 2018-06-11 21:46:20 följande:

    Min mens har alltid varit regelbunden... därför jag inte tror på att mensen är sen utan snarare då missfall... det jag inte blir klok på är hur man vet ifall de är missfall eller en nidblödning....


    Mensen kan vara sen ändå. Men ta ett gravtest. Om det visar positivt kanske du är gravid trots blödning eller så är det missfall. Det går inte att ta reda på det annars
  • Äldre 11 Jun 22:33
    #4

    Har verkligen kraftiga menssmärtor i nedre mage och rygg samt ganska mycket blöd(så jag iaf behöver ha binda)... någon mer som haft det som det gått bra för och inte slutat i missfall?

  • Äldre 11 Jun 23:22
    #5

    Kan vara missfall, kan vara utebliven ägglossning som spökar.

    Definitivt inte nidblödning då den uppkommer när ägget fäster (5-7 dagar efter befruktning).

    Det enda du kan göra är att ta ett test.

  • Äldre 11 Jun 23:23
    #6

    Har du några andra symptom? Är du säker på att du hade ägglossning denna månad (tydligen har man i snitt tio stycken per år)?

  • Äldre 12 Jun 07:19
    #7

    Jag hade en riklig blödning (höll i sig i sex dagar) då mensen var sen några dagar. Men mina test blev bara starkare och starkare trots det och är idag gravid i vecka 14 :).

  • Äldre 12 Jun 10:24
    #8

    Låter som MF! Är det mkt klumpar? Ta ett gravtestet om en vecka då har du svaret.

    Jag fick MF i april. Testade positivt 9 dagar efter bim. Men hade rosa på pappret den dagen och dagen innan. Dagen efter fick jag kraftig mensvärk och som en riktig riklig mens. En vecka efter fick jag negativt på gravtestet.

  • Äldre 12 Jun 10:28
    #9

    Du kan alltså inte ta gravtest nu då kan det fortfarande vara positivt utan testa en vecka efter blödningen. Är det positivt då ska du ta ett till vecka efter. Då kanske det klarat sig. Det är för sent och för mkt blod för att vara nidblödning men kan vara annat du blöder av.

    Jag blev gravid igen 3 veckor efter mitt MF, så annars får ni testa igen <3

  • Äldre 12 Jun 16:27
    #10

    Graviditetstest kan vara positiva länge efter MF men i mitt fall så visade det svagt svagt positivt dagen det började blöda och blev sedan starkare och starkare dag för dag för att var lika starkt som kontrollstrecket efter en vecka. Då ökade hormonnivån, vilket ju inte sker vid ett missfall? I mitt fall var det så. Behöver ju inte vara så för andra förstås. Har haft ett tidigt missfall också, då blev strecken aldrig starka.

  • Äldre 12 Jun 20:45
    #11

    Jag gjorde gravtest imorse och det var negativt......

  • Äldre 13 Jun 16:54
    #12
    Feliciad skrev 2018-06-12 20:45:58 följande:

    Jag gjorde gravtest imorse och det var negativt......


    Beklagar verkligen, men när ni orkar är det bara försöka igen <3
  • Äldre 15 Jun 09:00
    #13

    Jag har en app där jag fyller i mens och så så jag vet när ÄL infaller. fyller man i ?missfallet? som mens va?

  • Äldre 15 Jun 09:47
    #14
    Feliciad skrev 2018-06-15 09:00:05 följande:

    Jag har en app där jag fyller i mens och så så jag vet när ÄL infaller. fyller man i ?missfallet? som mens va?


    Det tycker jag. Vi vet ju inte ens säkert om det var missfall, det kanske bara var sen mens pga att du inte hade ägglossning den månaden.
  • Äldre 9 Jul 21:17
    #15
    Kamasjo skrev 2018-06-12 07:19:03 följande:

    Jag hade en riklig blödning (höll i sig i sex dagar) då mensen var sen några dagar. Men mina test blev bara starkare och starkare trots det och är idag gravid i vecka 14 :).


    Blödde du färskt blod?

    Mycket?
  • Äldre 9 Jul 23:37
    #16
    Feliciad skrev 2018-06-15 09:00:05 följande:

    Jag har en app där jag fyller i mens och så så jag vet när ÄL infaller. fyller man i ?missfallet? som mens va?


    Jag har mens o äl flytningar men inga egna ägg o ingen ägglossning......

    Men jag har två barn som blivit till på normalt vis så någon gång har jag ägg o lossning men ingen läkare vet när. Så man säger att man normalt har 10 ägglossningar på 1år men det är oxå individuellt.....

    Så det finns inget bevis för att du har äl egentligen. Bara att du har flytningarna för att möjliga ägg ska glida bättre......

    Jag går på VUL minst 2 ggr / v för att se när det e dags för äl o sedan efteråt tas blodprov.

    Så kort o gott....... du kan aldrig veta när det sker o om det sker
Svar på tråden Blödning tidigt graviditet