• Tildeee

    smoothie, hur länge håller den?

    Hej, en fråga!!

    Om jag gör en stor sats smoothie på söndagen, kan jag då frysa in den så att den håller sig hela skolveckan? Tänkte börja äta det som frukost, men vill gärna slippa mixa en varje morgon! Tips??

  • Svar på tråden smoothie, hur länge håller den?
  • Mortiscia

    Läste för snabbt, du skrev ju FRYS. Då borde det inte vara något problem med hållbarheten men däremot lär det kunna bli märklig konsistens, vissa saker tål inte att frysas utan blir konstiga när man tinar upp dem.

  • mammaåten

    Är det just att det är varje dag? Eller att du inte orkar på morgonen? 
    Du kan ju göra kvällen innan och låte den stå i kylen över natten. 

    Eller så gör du för två dagar i rad. Jag hade nog inte fryst ner den :)

  • Tildeee

    Taack för tipsen, ska testa att göra en smoothie kvällen innan!!

  • Manic Monday

    Beror påband du har i. Hallon, jordgubbar och blåbär går bra att spara någon dag men om du mixar ner färsk ananas blir den lätt besk - ska drickas genast.

  • klyban

    Bra kyld och snabbt, så 3 dagar utan problem.
    Och då ska man inte behöva frysa in tycker jag, eller så använder man alldeles för lite från början.


    hur många meter var det?
  • Kawthar
    Tildeee skrev 2018-06-11 21:39:44 följande:

    Hej, en fråga!!

    Om jag gör en stor sats smoothie på söndagen, kan jag då frysa in den så att den håller sig hela skolveckan? Tänkte börja äta det som frukost, men vill gärna slippa mixa en varje morgon! Tips??


    Hade inte fryst den,låter inte som det blir nåt bra resultat. Gör klar kvällen innan eller förbered om du har bråttom. Den håller sig i kylskåpet över natten utan problem.
Svar på tråden smoothie, hur länge håller den?