• Anonym (ts)

    Planera graviditet - vilka vitaminer?

    Jag och min sambo försöker bli gravida och jag tänkte jag skulle börja äta folsyra. Gick in på apoteket men insåg att det finns en hel uppsjö med tabletter för gravida så det blev helt plötsligt väldigt svårt att välja. Det står dessutom inte vilka doser det är av innehållet vilket inte gjorde det hela lättare.
    Vad ska man välja? Ren folsyra + omega 3 separat..något mer än det? Eller något i stil med Aco gravid eller mitt val gravid?

  • Svar på tråden Planera graviditet - vilka vitaminer?
  • Anonym (Anonym)

    Du är ju inte gravid så du behöver inte vitaminer för gravida.... Folsyra är bra att äta inför en graviditet så klart och Omega 3 är väl aldrig fel men resten kan du vänta med tills du faktiskt är gravid.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-11 21:53:59 följande:

    Du är ju inte gravid så du behöver inte vitaminer för gravida.... Folsyra är bra att äta inför en graviditet så klart och Omega 3 är väl aldrig fel men resten kan du vänta med tills du faktiskt är gravid.


    tack!
  • Bubbel85

    Jag åt mitt val kvinna när vi försökte bli gravida. När jag blev gravid bytte jag till aco gravid. Det var apotekaren som rekommenderade det så fråga på apoteket, de vet! Aco gravid och mitt val kvinna är väldigt snarlika och mitt val kvinna kan också användas under graviditet.

Svar på tråden Planera graviditet - vilka vitaminer?