• Hejhejelin

    När fäster ägget?

    Hej! Jag hade äl i torsdags (15/6) vi hade mysigt på fredagen då vi ej kan ha sex under äl då jag har väldigt ont.

    Idag kände jag ett stick i vä äggstock och nu på kvällen en molande känsla över hela buken.

    Kan det vara ett tecken på att ägget har fäst? Eller är det jag som överanalyserar?

    Har ni känt något liknande eller är det till och med för tidigt för det att kännas? Snart alltså 5 dgr sedan samlag.

  • Svar på tråden När fäster ägget?
  • Anonym (Försök innan äl istället!)

    Jag är ingen expert på när ägget fäster men tror att det är runt 6-10 dagar efter befruktningen. Jag är dock rädd att det kan ha varit lite sent att sexa på fredagen om du hade äl på torsdagen. Ägget lever bara 12-24 timmar efter att det släppt. Om ni inte kan ha sex samma dag som du har äl är det bättre att ni har sex dagarna innan eftersom att spermierna kan leva i upp till 5 dagar inuti dig och vänta på att ägget släpper.

    Lycka till!

  • Anonym (Försök innan äl istället!)

    Det är bara att vänta och se :) de två gånger som jag varit gravid har det alltid känts som små små stick i livmodern precis i början men jag tror att det är lite för tidigt för dig att känna något ännu om det tagit sig.

  • Anonym (Nä)

    Nej det är något mat du känner. Det har bara gått 3 dagar sedan samlaget. Ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägglossning, oftast runt 7!

  • Anonym (Nä)
    Anonym (Nä) skrev 2018-06-11 23:40:46 följande:

    Nej det är något mat du känner. Det har bara gått 3 dagar sedan samlaget. Ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägglossning, oftast runt 7!


    Något annat* inte något mat.
  • Anonym (A)

    Det fäster 5-12 dagar efter befruktning. Befruktning sker inom 24 timmar från att ägget lossnat.

Svar på tråden När fäster ägget?