• Äldre 12 Jun 01:40
    3553 visningar
    4 svar
    4
    3553

    Hjälp!!! Har ingen bild på studentskylt!!

    Jag ska ta studenten om 3 dagar och jag kom på nyss att mina föräldrar har inga alls bilder på mig när jag var liten som jag kunde använda för min studentskylt. Vad ska jag göra? Är det obligatoriskt att ha bild och även skylt?? Öppna för alla förslag!!

  • Svar på tråden Hjälp!!! Har ingen bild på studentskylt!!
  • Anonym (nej)
    Äldre 12 Jun 01:48
    #1

    Är väl inget obligatoriskt, tog studenten förra året och hade varken skylt eller mössa.

  • Äldre 12 Jun 02:02
    #2
    +1
    Bellajai skrev 2018-06-12 01:40:31 följande:

    Jag ska ta studenten om 3 dagar och jag kom på nyss att mina föräldrar har inga alls bilder på mig när jag var liten som jag kunde använda för min studentskylt. Vad ska jag göra? Är det obligatoriskt att ha bild och även skylt?? Öppna för alla förslag!!


    Ni kanske har något annat sparat från din barndom/ungdom som ni kan fästa på ett plakat? En teckning du gjort, ett klädesplagg, en favoritleksak? Då blir det ändå personligt och en skylt som står ut i mängden.

    Det är såklart inte obligatoriskt att ha en skylt, men jag tror att de flesta uppskattar att de har/hade en.

    Hoppas att det löser sig för dig och att du får en rolig studentdag!
  • Äldre 12 Jun 02:25
    #3
    -1
    Bellajai skrev 2018-06-12 01:40:31 följande:

     Är det obligatoriskt att ha bild och även skylt??


    Ja absolut! Det kan bli fängelse om du inte har en! Lärde ni er inte det i skolan du nu tar examen ifrån??
  • Anonym (Prakt­iskt)
    Äldre 12 Jun 16:05
    #4

    Det är praktiskt att ha en skylt för att kunna hitta varandra i folkhopen. Ni kan ju ta en nytagen bild om det inte finns någon barnbild, eller en skylt där det bara står namn och klass.

Svar på tråden Hjälp!!! Har ingen bild på studentskylt!!