• Anonym (?)

    Vill inte ha messenger utan de vanliga gamla meddelanden på Facebook. Hur göra?

    Har vart gammalmodig o alltid kört meddelanden via Facebook och inte på messenger på mobilen. . Vet inte varför men gillar det bara inte. Vill ha det som vanligt men nu kommer det bara fram att jag ska installera messenger och kan inte öppna de meddelande som står aviserade. Nån som vet?

    Vet att det var så för länge sen och jag hade tillfälligt messenger appen men som sagt, vill ha på gamla vanliga sättet.

  • Svar på tråden Vill inte ha messenger utan de vanliga gamla meddelanden på Facebook. Hur göra?
  • Anonym (Kvinna37)

    Tyvärr, det är så det funkar nu. Jag gillar inte heller deras messenger men det är bara att leva med. Själv tog jag bort båda apparna istället och kör bara via datorn.

  • Anonym (?)
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-06-12 08:17:19 följande:

    Tyvärr, det är så det funkar nu. Jag gillar inte heller deras messenger men det är bara att leva med. Själv tog jag bort båda apparna istället och kör bara via datorn.


    Tack för snabbt svar! Attans oxå! Så frustrerande när man inte får bestämma själv :/
  • Anonym (Kvinna37)
    Anonym (?) skrev 2018-06-12 08:20:16 följande:
    Tack för snabbt svar! Attans oxå! Så frustrerande när man inte får bestämma själv :/
    Ja, håller verkligen med =/
  • Kerubmamman

    Har du testat tredjepartsappar? Det finns några stycken som kan hantera ?allt?. Till iphone har jag en app som heter Friendly


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (?)
    Schack73 skrev 2018-06-12 08:33:32 följande:

    Vad har du emot messenger-appen?


    Jag skrev ju det om du läser. Vill ha det på det gamla vanliga sättet som jag haft hela tiden. Plus att man inte kan logga ur messenger vad jag förstår och jag vill kunna logga ut mig. Är singel så nej :) ingen jag ska dölja nåt för. Vill bara inte.
    Kerubmamman skrev 2018-06-12 08:47:22 följande:

    Har du testat tredjepartsappar? Det finns några stycken som kan hantera ?allt?. Till iphone har jag en app som heter Friendly


    Nä. Vad ska man ha den till?
  • Fjäril kär

    Använd mobilsajten istället för appen när det gäller Facebook så får du precis som du vill!

    Sök facebook på google och logga in via sajten. Lägg den som favorit eller genväg på skärmen.

  • Anonym (?)
    Fjäril kär skrev 2018-06-12 09:14:19 följande:

    Använd mobilsajten istället för appen när det gäller Facebook så får du precis som du vill!

    Sök facebook på google och logga in via sajten. Lägg den som favorit eller genväg på skärmen.


    Tack snälla för tipset men det är precis så jag redan för :).

    Har ingen fb app utan går in via Google. Gillar nämligen inte varianten på fb appen heller. Det har funkat hela tiden men en period blev det såhär och jag fick gå in via messenger app för att kunna läsa meddelanden men sen gick det plötsligt på det vanliga viset. Och nu idag blev det så igen. Gick inte logga in utan var tvungen att ladda ner messenger för att kunna läsa meddelanden. Otroligt frustrerande för jag vill ju ha det som jag är van vid.
  • Fjäril kär
    Anonym (?) skrev 2018-06-12 09:21:00 följande:

    Tack snälla för tipset men det är precis så jag redan för :).

    Har ingen fb app utan går in via Google. Gillar nämligen inte varianten på fb appen heller. Det har funkat hela tiden men en period blev det såhär och jag fick gå in via messenger app för att kunna läsa meddelanden men sen gick det plötsligt på det vanliga viset. Och nu idag blev det så igen. Gick inte logga in utan var tvungen att ladda ner messenger för att kunna läsa meddelanden. Otroligt frustrerande för jag vill ju ha det som jag är van vid.


    Konstigt. Jag har inga problem, är på den sidan just nu och chattar utan problem.
  • Anonym (?)
    Fjäril kär skrev 2018-06-12 09:29:24 följande:

    Konstigt. Jag har inga problem, är på den sidan just nu och chattar utan problem.


    Igår gick det men idag är det bomstopp och det kommer hela tiden upp att jag ska installera den jävla appen :(. Blir så irriterad! Fan!
  • Anonym (e)
    Anonym (?) skrev 2018-06-12 10:20:22 följande:

    Igår gick det men idag är det bomstopp och det kommer hela tiden upp att jag ska installera den jävla appen :(. Blir så irriterad! Fan!


    Prova en annan internetbrowser kanske?

    Vet inte vad du har men jag använder Firefox vet dock inte hur det är med facebook på den.

    Eller kolla så att inte inställningarna på din browser ändrar alla sidor tilll mobilsida automatiskt.
  • Anonym (Abc)

    Vet ej om det fungerar på alla slags mobiler, men med min Samsung funkar detta i varje fall. Via Chrome går det att "Datoranpassa webbplatsen", och om du då loggar in på Facebook kommer det att vara precis som på datorn, och du kommer inte att behöva använda dig av Messenger. Är kanske inte så praktiskt att kolla resten av Facebook så här, men om man inte vill använda Messenger så är det en lösning :)

  • Anonym (?)

    Tack för era svar! Ska kika på detta o se om det funkar :)

Svar på tråden Vill inte ha messenger utan de vanliga gamla meddelanden på Facebook. Hur göra?