• Anonym (m)

    tips på jobb tack

    jag har gått ut gymnasiet men inte mer. mitt hjärta är i hemmet med mina barn och jag har fram tills nu varit hemma på heltid. nu vill jag och min man dryga ut inkomsten lite, cirka tre dagar i veckan. 
    vilken typ av jobb kan jag söka där jag kan jobba så pass få dagar men ändå ha fasta dagar, alltså inte kallas in i sista minuten. någon typ av timvikariat? deltidsanställning?
    tips tack

  • Svar på tråden tips på jobb tack
  • Anonym (Anonym)

    Vilket program gick du på gy?

    Annars kan du ta städjobb, där kan du få fasta tider på deltid.

  • Anonym (Häpp)

    Det finns många deltidsjobb i resturang/cafe branschen. Lunchresturangenr som bara behöver folk runt lunch osv. 

    Om du tänker långsiktigt kanske du ska satsa på en tvåårig yrkesutbildning. Du har rätt till studiestöd under utbildningen och har sen möjlighet att ta ett mer kvalificerat jobb på sikt.

    www.yhutbildningar.se/

  • Anonym (m)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-12 10:50:44 följande:

    Vilket program gick du på gy?

    Annars kan du ta städjobb, där kan du få fasta tider på deltid.


    jag gick samhällsvetenskapliga programmet så det gav inget typ av certifikat eller liknande. 
    ja, jag har funderat på att kontakta någon städfirma. kanske ska göra det? brukar man få "välja" deltid där? 
  • Anonym (m)
    zdudmwml skrev 2018-06-12 10:52:19 följande:

    Barn- och äldreomsorg söker väl ständigt timmisar?


    ja, speciellt äldreomsorgen. jag har arbetat inom hemtjänsten innan och trivdes väl sådär men arbetstiderna och upplägget var ungefär som det jag söker nu ja. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-06-12 10:57:46 följande:

    Det finns många deltidsjobb i resturang/cafe branschen. Lunchresturangenr som bara behöver folk runt lunch osv. 

    Om du tänker långsiktigt kanske du ska satsa på en tvåårig yrkesutbildning. Du har rätt till studiestöd under utbildningen och har sen möjlighet att ta ett mer kvalificerat jobb på sikt.

    www.yhutbildningar.se/


    tack, ska kolla in på det!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (m) skrev 2018-06-12 10:59:30 följande:
    jag gick samhällsvetenskapliga programmet så det gav inget typ av certifikat eller liknande. 
    ja, jag har funderat på att kontakta någon städfirma. kanske ska göra det? brukar man få "välja" deltid där? 
    Jag gick också samhäll ^^ och jag har även jobbat som städerska åt ett flertal firmor.

    På ett enda ställe hade jag stor deltid, 75 %, annars kunde man få fasta tider på flera ströställen hos samma firma, typ 3 timmar på ett ställe en dag och 2 timmar på ett annat nästa dag. Så det går absolut att få :)

    Jag städade även på ett hotell något år, så sweet :) Det var mest vik men det var alltid några timmar antingen fm/em, lugn och skönt.

    Sök deltidsjobb i någon reception? Då har du ju också fasta tider fast kanske varje dag. På mitt nuvarande jobb har vi två i receptionen, de överlappar vid lunch men har typ halvtid båda två.
Svar på tråden tips på jobb tack