• Gryntroll

    Mio Min Mio och Bröderna Lejonhjärta - pocket?

    Sonen önskar sig Mio Min Mio och Bröderna Lejonhjärta i 6-årspresent och nu när jag ska beställa dem ser jag att de finns som pocket...

    Någon som blädrat i en sån och vet om det finns bilder osv även i de varianterna av böckerna. Eller är det bättre att köra på de mer traditionella i kartonage eller inbundna?

    Som sagt, det är till en 6-åring så bilder och illustrationer är ju helt klart fortfarande kul iom att han tittar på dem när vi läser högt för honom...

  • Svar på tråden Mio Min Mio och Bröderna Lejonhjärta - pocket?
  • Saccess82

    Jag har kollat i dem och minns jag rätt var det inga bilder alls, möjligtvis någon i svartvitt vid nytt kapitel. För barn skulle jag rekommendera ett annat format då dessa är mer riktad till vuxna

  • Gryntroll
    Saccess82 skrev 2018-06-13 16:19:55 följande:

    Jag har kollat i dem och minns jag rätt var det inga bilder alls, möjligtvis någon i svartvitt vid nytt kapitel. För barn skulle jag rekommendera ett annat format då dessa är mer riktad till vuxna


    Tackar!
    Jag misstänkte det och beställde de mer traditionella formaten... Tyckte det skulle ha varit toppen med pocket-size nu i semestertider, men bilder överväger helt klart med tanke på målgruppen  
Svar på tråden Mio Min Mio och Bröderna Lejonhjärta - pocket?