• Skölden89

    Vad äger ni för husdjur?

    Vad är det för husdjur som ni har hemma? Har ni det vanliga, hund eller katt eller har ni andra husdjur också?

    Ni kanske äger en djurgård med kossor eller hästar. Det vet inte jag.

    Hur är det att äga ett djur? Är det mycket ansvar? Vad gör ni? Leker ni mycket med djuret? Vad heter era/ert djur?

  • Svar på tråden Vad äger ni för husdjur?
  • Sharper

    Vi har en hund. Hon är familjemedlem men även jakthund. Sen har vi lite höns och får. Målet är att även ha ungdjur (nöt) i framtiden :) vi kan inte bara spontant åka bort ens en natt, vi måste alltid se till att ha någon som kollar till djuren åt oss. Annars är det bara positivt med djur. Vi engagerar barnen (2-10 år) så de är med och ger dom mat/vatten, plockar ägg osv :)

  • Thorax

    1 hund och 12 tamråttor.

    Hunden är sällskap, som hobby kör vi lite canicross samt WP.

    Råttorna är mest agility och lite event som utställning.

  • vallakra

    En rysk stäppsköldpadda vid namn Skalman, han är mycket sällskaplig.

    En kanin, Rocky. Bor utomhus men är väldigt kelig och tycker om att ligga i famnen.

    Fyra myskankor inköpta som nyttodjur mot sniglar men visade sig även vara sällskapliga och trevliga husdjur. De heter Joakim, Näbbis, Botilla och Ellen. För närvarande har vi även 12 små ungar men de ska säljas senare i sommar.

  • Glinda från Oz

    Jag har två katter, jag leker inte med dem, den ena katten blir rädd om jag försöker och den andra håller bara i leksaken för glatta livet och vägrar att släppa, men de får mycket gos.

    Det är lite ansvar, lådorna måste vara rena och åker man bort måste man hitta kattvakt. Kattvakt är jobbigast.

  • Chloe b

    Vi har en hund och en katt.

    Båda brukar låta varandra vara ifred. Katten är mest utomhus.

    Leker oftast med hunden och katten ibland. Blir även mer att göra för hunden, som promenader och passning. Lite enklare att ordna passning för katten. Men utöver det så är de båda bästa sällskapet i hemmet <3

  • flygrl

    Jag har en katt som heter Saba och som betyder väldigt mkt för mig. Det e en innekatt och hon & jag umgås mycket, leker och gosar. Om jag kollar på TV, surfar, läser mm ligger hon nästan jämt tätt intill eller i mitt knä och hon sover i min säng. Det e ett stort ansvar att ha ett djur, men det e också en del av charmen enligt mig. Det e en härlig, mysig känsla att ha en liten kisse!

  • Nandez

    Har en raskatt som är innekatt men han har en utebur som maken byggt. Han har en gång i hallfönstret så han kan gå ut och in som han vill, på kvällen så stånger vi fönstret. Han är en familjemedlem.

  • flygrl
    Nandez skrev 2018-06-12 18:24:33 följande:

    Har en raskatt som är innekatt men han har en utebur som maken byggt. Han har en gång i hallfönstret så han kan gå ut och in som han vill, på kvällen så stånger vi fönstret. Han är en familjemedlem.


    Låter härligt för katten med den där uteburen!

    Och såklart e också min katt en familjemedlem.
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-06-12 18:37:17 följande:
    Låter härligt för katten med den där uteburen!
    Och såklart e också min katt en familjemedlem. smile5.gif
    Ja, han gillar verkligen den, han ska ut direkt på morgonen. Efter en stund kommer han in och vill ha mat.
  • Skölden89
    Thorax skrev 2018-06-12 12:20:18 följande:

    1 hund och 12 tamråttor.

    Hunden är sällskap, som hobby kör vi lite canicross samt WP.

    Råttorna är mest agility och lite event som utställning.


    Är det roligt med höns och får? Är det stort?
  • Thorax
    Skölden89 skrev 2018-06-23 09:12:51 följande:

    Är det roligt med höns och får? Är det stort?


    Va??
Svar på tråden Vad äger ni för husdjur?