• Talin

    Gå över tiden

    Hej!

    Fler här inne som gått över tiden nu? Vilka kontroller har ni inplanerade och när får ni tid för igångsättning? Skall ni göra fler UL?

    Jag hade BF 4 juni och har idag gått över 8 dagar. Skall på rutinkontroll hos Barnmorskan imorgon och tror första kontrollen på förlossningen är först 42+0 vilket känns så sent.

    Jag har fött två barni Norge tidigare ich där var det UL på förlossningen varannandag efter man gått över ca fem dagar. Det var enligt dem superviktigt att kontrollera flödet i navelsträngen och mängdenfostervatten...

  • Svar på tråden Gå över tiden
  • zion

    Hej

    Har gått över med båda barnen. Bf+15 och bf+11

    Har bara varit hos mvc på vanlig kontroll 1 vecka över tiden och då fått tid till förlossningen för bedömning av igångsättning på dag 15. Har däremot inte hunnit gå på bedoäömnings mötet eftersom de har kommit tidigare

  • Talin

    Ok då stämmer det med den infon jag fått om att övertidskontroll på förlossningen är först 42+0 för det är ju 15 dagar över BF.

    Det är så jobbigt att gå över tiden, men jag föredrar det framför igångsättning. Blev igångsatt med min första som kom 17 dagar över och förlossningen slutade med sugklocka, ingen rolig historia. Min andra kom naturligt 18 dagar över, den dagen jag skulle bli igångsatt. Det blev en snabb och enkel förlossning.

  • Emmy85x3

    Gått över med mina 2 tidigare graviditeter bf+9 och bf+11. Har icke fått något annat än besök hos Bm en gång i veckan. Nu är jag snart där med trean bf-5 och vill verkligen inte gå över igen, men vad är oddsen att jag slipper det?

  • Talin

    Ok, ja vissa verkar helt enkelt gå längre över tiden. Jag är idag 9 dagar över med mitt tredje varn och inga känningar så det lär väl bli minst 10 dagar över. Min egen gissning om jag jämför med mindörra förlossning och ägglossning så blir det 14 dagar över tiden.

    Vi som går över får helt enkelt tänka på att vi hör bebisar med fokus på kvalite ????

  • Emmy85x3
    Talin skrev 2018-06-13 11:20:17 följande:

    Ok, ja vissa verkar helt enkelt gå längre över tiden. Jag är idag 9 dagar över med mitt tredje varn och inga känningar så det lär väl bli minst 10 dagar över. Min egen gissning om jag jämför med mindörra förlossning och ägglossning så blir det 14 dagar över tiden.

    Vi som går över får helt enkelt tänka på att vi hör bebisar med fokus på kvalite ????


    Haha, ja de låter bra
Svar på tråden Gå över tiden