• Anonym (less idag)

    Jag skulle ha 10-12 barn, fick 0

    Livet blir ibland inte som man tänkt sig.

    När jag var runt 10 började jag fundera på det där med att ha barn. Jag ville ha många barn, gärna 10-12. Jag ägnade timmar under ett par år att hitta på namn och läsa om graviditet och barns utveckling och uppfostran och hur vi skulle bo och höll på.

    I 16-17årsåldern hade jag en liknande period, men då ville jag ha en mer modest barnaskara om kanske 7-8.

    25 år gammal och kanske lite mer mogen. Jag kan nog nöja mig med 3-5 barn. Jag hittade min gamla namnlista och updaterade den, satte upp lite praktiska saker så som sparande, läste på om ställen runt om i landet där jag skulle kunna tänka mig att bo med ett gäng ungar, kollade in skolor och förskolor osv.

    Nu är jag 34 och har insett att det inte blir några barn. Just idag är jag lite ledsen över det och behövde skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Jag skulle ha 10-12 barn, fick 0
  • Anonym (c)

    Varför blir det inga barn? Du har ju fortfarande tid?
    Jag är snart 40 och har inte uteslutit möjligheten att det kan bli aktuellt med barn.

  • Anonym (Varför?)

    Är du säker på det? Vad är anledningen?

  • sextiotalist
    Anonym (less idag) skrev 2018-06-12 14:16:16 följande:

    Livet blir ibland inte som man tänkt sig.

    När jag var runt 10 började jag fundera på det där med att ha barn. Jag ville ha många barn, gärna 10-12. Jag ägnade timmar under ett par år att hitta på namn och läsa om graviditet och barns utveckling och uppfostran och hur vi skulle bo och höll på.

    I 16-17årsåldern hade jag en liknande period, men då ville jag ha en mer modest barnaskara om kanske 7-8.

    25 år gammal och kanske lite mer mogen. Jag kan nog nöja mig med 3-5 barn. Jag hittade min gamla namnlista och updaterade den, satte upp lite praktiska saker så som sparande, läste på om ställen runt om i landet där jag skulle kunna tänka mig att bo med ett gäng ungar, kollade in skolor och förskolor osv.

    Nu är jag 34 och har insett att det inte blir några barn. Just idag är jag lite ledsen över det och behövde skriva av mig lite.


    Du kanske, i dina drömmar, missade det viktigaste, en pappa till barnen. Jag fick mitt barn när jag var 37 förresten, så kört är det ändå inte.
  • CA3

    Om man bara ser till ålder så sak det ju inte vara något problem? Men det kan ju finnas andra anledning som vi inte känner till. 

  • Anonym (less idag)

    Till er 3 första, jag vet det för att jag idag inte har varken förutsättningar eller någon bra anledning till att skaffa barn.

  • Anonym (less idag)
    sextiotalist skrev 2018-06-12 14:22:46 följande:
    Du kanske, i dina drömmar, missade det viktigaste, en pappa till barnen. Jag fick mitt barn när jag var 37 förresten, så kört är det ändå inte.
    Jag hoppades faktiskt att någon skulle se vad jag aldrig skrev. Du har rätt. I mina drömmar har det aldrig funnits någon plats för en man.
  • Anonym (Varför?)

    Anledningen att skaffa barn brukar vara att man vill ha barn.

    På vilket sätt brister förutsättningarna?

  • Anonym (Varför?)
    Anonym (less idag) skrev 2018-06-12 14:33:26 följande:

    Jag hoppades faktiskt att någon skulle se vad jag aldrig skrev. Du har rätt. I mina drömmar har det aldrig funnits någon plats för en man.


    Inte behöver du en man. Jag har flera runt mig som har barn alldeles utan män.
  • Anonym (c)
    Anonym (less idag) skrev 2018-06-12 14:33:26 följande:
    Jag hoppades faktiskt att någon skulle se vad jag aldrig skrev. Du har rätt. I mina drömmar har det aldrig funnits någon plats för en man.
    Jag har en vän som heller aldrig drömt om den sortens familjeliv, men hon har drömt om barn. Hon är något yngre än du men har gett sig själv en tidsram efter vilken hon kommer skaffa barn på egen hand om ingen man finns i hennes liv. Idag har man ju alla möjligheter som kvinna att göra på det sättet också.
Svar på tråden Jag skulle ha 10-12 barn, fick 0