• Annmarie97

    Katten beter sig konstigt, tecken på graviditet?

    Hjälp, min mans katt är knasig, hon tyckte inte alls om att jag ens klappade henne innan men nu vill hon bara gosa med mig, följer efter mig, hon lyfter upp rumpan direkt när hon ser eller hör mig prata, hon vill upp till mig ofta, aldrig mot mannen.. Det är ju att vi försöker bli gravida, är ju för tidig att testa nu men kan det vara tecken på en graviditet? Eller några andra fel?

  • Svar på tråden Katten beter sig konstigt, tecken på graviditet?
  • Anonym (Sandy)

    Aldrig hört om, det enda jag hört är att vissa djur kan reagera när vi kvinnor har mens för att vi utsöndrar en viss doft. Vet inte om det här gäller katter också

  • Annmarie97
    Anonym (Sandy) skrev 2018-06-12 19:09:44 följande:

    Aldrig hört om, det enda jag hört är att vissa djur kan reagera när vi kvinnor har mens för att vi utsöndrar en viss doft. Vet inte om det här gäller katter också


    Hm attans, hade nyss ägglossning om katter kan märka det med men den är ju över sen igår så..
  • Annmarie97
    Anonym (B) skrev 2018-06-12 19:38:42 följande:

    Då är du ju inte ens gravid. Inte ens nästan. Tidigast om 5 dagar kan ägget fästa. Och efter det börjar graviditetshormonet utsöndras. Så det är inte det djuret känner. Snarare att det luktar för att du har ägglossning.

    Men jo, ni är fler knasbollar som tror att katter funkar som gravtest. Här är en till.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78790337-husdjur-som-kanner-av-tidig-graviditet


    Nej alltså menade att sista chansen för graviditet var i förgår, hade ägglossning den 6 juni så isåfall har ju ägget satt sig nu. Men skrev ju även att det var för tidigt att testa men då hade det ändå kunnat vara det hon känner av, djur känner ju av saker som inte människor gör.
  • Anonym (B)
    Annmarie97 skrev 2018-06-12 20:24:24 följande:

    Nej alltså menade att sista chansen för graviditet var i förgår, hade ägglossning den 6 juni så isåfall har ju ägget satt sig nu. Men skrev ju även att det var för tidigt att testa men då hade det ändå kunnat vara det hon känner av, djur känner ju av saker som inte människor gör.


    Va? Ägget lever bara i 24 timmar när det har släppt... eller vad menar du?
  • Esofe
    Anonym (B) skrev 2018-06-12 19:38:42 följande:

    Då är du ju inte ens gravid. Inte ens nästan. Tidigast om 5 dagar kan ägget fästa. Och efter det börjar graviditetshormonet utsöndras. Så det är inte det djuret känner. Snarare att det luktar för att du har ägglossning.

    Men jo, ni är fler knasbollar som tror att katter funkar som gravtest. Här är en till.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78790337-husdjur-som-kanner-av-tidig-graviditet


    Varför kallar du mig en knasboll? Ingen fråga är dum och husdjur är kända för att känna olika känslor och förändringar. Jävla idiot. Jag har tagit gravtest och ska ta ännu ett för att se om pluset stämmer.

    Skaffa dig ett liv din negativa varelse istället för att klampa ner på folk med frågor. Katter känner mer än vad du tror.
  • Esofe
    Anonym (B) skrev 2018-06-12 19:38:42 följande:

    Då är du ju inte ens gravid. Inte ens nästan. Tidigast om 5 dagar kan ägget fästa. Och efter det börjar graviditetshormonet utsöndras. Så det är inte det djuret känner. Snarare att det luktar för att du har ägglossning.

    Men jo, ni är fler knasbollar som tror att katter funkar som gravtest. Här är en till.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78790337-husdjur-som-kanner-av-tidig-graviditet


    Fegis som inte vågar vara annat än anonym.
  • Annmarie97
    Anonym (B) skrev 2018-06-12 20:39:03 följande:

    Va? Ägget lever bara i 24 timmar när det har släppt... eller vad menar du?


    Eller alltså jag har en app och där stod det är chans att bli gravid till den 10 juni men ägglossning den 6 juni, även tagit ägglossning test under tiden så har haft ägglossning under den tiden.
  • Annmarie97
    Anonym (Elöer) skrev 2018-06-12 20:41:10 följande:

    Eller löper hon


    Ne löper gör hon inte..
  • Anonym (mor)
    Annmarie97 skrev 2018-06-12 17:40:27 följande:

    Hjälp, min mans katt är knasig, hon tyckte inte alls om att jag ens klappade henne innan men nu vill hon bara gosa med mig, följer efter mig, hon lyfter upp rumpan direkt när hon ser eller hör mig prata, hon vill upp till mig ofta, aldrig mot mannen.. Det är ju att vi försöker bli gravida, är ju för tidig att testa nu men kan det vara tecken på en graviditet? Eller några andra fel?


    Men en graviditet är väl i ditt fall inte "fel"? Du vill vara gravid? Jag tror tyvärr att du läser in för mkt i kattens beteende. Det finns ingen som helst anledning till att en katt skulle stryka sig extra mot en annan katt (du) som är gravid! Varför liksom. Vilken vinning evolutionärt?
  • Annmarie97
    Anonym (mor) skrev 2018-06-12 20:58:35 följande:

    Men en graviditet är väl i ditt fall inte "fel"? Du vill vara gravid? Jag tror tyvärr att du läser in för mkt i kattens beteende. Det finns ingen som helst anledning till att en katt skulle stryka sig extra mot en annan katt (du) som är gravid! Varför liksom. Vilken vinning evolutionärt?


    Nej alltså så ju aldrig att det var fel för mig med graviditet, tänkte om det var det hon reagerade på eller om det var något annat som kanske är fel för henne? Ville bara veta vad andra tänkte eller om någon annan har varit med om detta innan.
  • Anonym (mor)
    Annmarie97 skrev 2018-06-12 21:02:23 följande:
    Nej alltså så ju aldrig att det var fel för mig med graviditet, tänkte om det var det hon reagerade på eller om det var något annat som kanske är fel för henne? Ville bara veta vad andra tänkte eller om någon annan har varit med om detta innan.
    Okej. Ja vem vet hur katters psyke funkar? Man ropar på sin katt och för det mesta bryr den sig inte men så VIPS från ingenstans kommer den springande på ett kisskisskiss. Ingen känner deras inre.
Svar på tråden Katten beter sig konstigt, tecken på graviditet?