• Anonym (345)

    Polisen var här, vågar inte ringa igen. Blir hotad

    Polisen var här nyss, eller för en stund sen då mitt ex slagit mig. Mitt ex är här igen, han är utanför men jag vågar inte ringa polisen, blir typ paralyserad av tanken. Det var inte jag som ringde sist.

    Vad ska jag göra för att han ska gå?

  • Svar på tråden Polisen var här, vågar inte ringa igen. Blir hotad
  • Anonym (Maria)

    Om du är rädd att ditt ex ska skada dig så måste du svälja din stolthet och ringa polisen.

  • Anonym (345)
    Anonym (X) skrev 2018-06-12 22:50:05 följande:

    Vad sa du till polisen?


    Jag berättade det han gjorde. Dom såg vad han hade gjort då. Han vill ju komma in nu och jag vet att han vill ha sex men jag vill inte. Har lite panik
  • Anonym (X)
    Anonym (345) skrev 2018-06-12 22:56:38 följande:
    Jag berättade det han gjorde. Dom såg vad han hade gjort då. Han vill ju komma in nu och jag vet att han vill ha sex men jag vill inte. Har lite panik
    Ring polisen nu.

    Kan han ta sig in?
  • Anonym (Allison)

    Du har ju skrivit tusen såna här trådar? Tycker du aldrig att du fått nåt bra råd?

    Ring polisen. Har dom sett vad han gjort förut kommer dom ju tro på att du är i fara nu. Släpp inte in exet. Kommer han in ändå, låser du in dig på toaletten tills polisen kommer.

  • Anonym (Tina)

    Det enda du bör göra att ringa polisen. Ring sedan kvinnojour. Du borde få komma akut till skyddat boende.

  • Anonym (Eva)

    Öppna aldrig dörren för honom! Ring polisen varje gång han vägrar att gå! Hundra gånger samma kväll om det är vad som krävs. Han har ingen rätt till dig. Ingen.

  • Colourfulrainbow

    Som signaturen anonym (Allison) sa, du har skrivit flera trådar om detta tidigare. Jag minns att jag satt mitt i natten en gång och försökte hjälpa dig, du skickade pm till mig och jag var orolig för dig och försökte få dig att ringa polisen.

    Du är rädd för ditt ex, men du vill inte polisanmäla honom, och du släpper in honom i ditt hem.

    Ts du måste göra en förändring själv. Du är fast i en ond cirkel och du kommer ingenvart när du låter det här pågå.

  • Anonym (Lelle)

    Vad vill du få ut av dina trådar? På riktigt har jag nästan slutat tro på det här och att du skriver trådar för att få uppmärksamhet. Du tar ju inte till dig vad folk skriver ändå så varför ber du om råd?

    Du har ju två val: Vara rädd och eventuellt bli misshandlad (dödad) eller ringa polisen.

  • Anonym (345)
    Anonym (Allison) skrev 2018-06-12 23:27:25 följande:

    Du har ju skrivit tusen såna här trådar? Tycker du aldrig att du fått nåt bra råd?

    Ring polisen. Har dom sett vad han gjort förut kommer dom ju tro på att du är i fara nu. Släpp inte in exet. Kommer han in ändå, låser du in dig på toaletten tills polisen kommer.


    Jag har inte alls skrivit en massa om det här, två trådar har jag skrivit.
    Anonym (Lelle) skrev 2018-06-13 07:06:45 följande:

    Vad vill du få ut av dina trådar? På riktigt har jag nästan slutat tro på det här och att du skriver trådar för att få uppmärksamhet. Du tar ju inte till dig vad folk skriver ändå så varför ber du om råd?

    Du har ju två val: Vara rädd och eventuellt bli misshandlad (dödad) eller ringa polisen.


    Men jag har inte skrivit en massa trådar, varför är du så elak? Jag vet jnte vilka trådar du menar då jag startade konto då jag skrev denna tråd. Jag kan ju inte vara den enda som är med om det här..?

    Jag har anmält och just nu väntar jag bara på att höra från polisen. Jag mår väldigt dåligt av allt som hänt så snälla skriv inget elakt. Mår skit av allt som hänt.
  • Anonym (345)
    Colourfulrainbow skrev 2018-06-13 05:54:09 följande:

    Som signaturen anonym (Allison) sa, du har skrivit flera trådar om detta tidigare. Jag minns att jag satt mitt i natten en gång och försökte hjälpa dig, du skickade pm till mig och jag var orolig för dig och försökte få dig att ringa polisen.

    Du är rädd för ditt ex, men du vill inte polisanmäla honom, och du släpper in honom i ditt hem.

    Ts du måste göra en förändring själv. Du är fast i en ond cirkel och du kommer ingenvart när du låter det här pågå.


    Nej, det var jnte jag! Har inte pmat nån! Jag är nog knappast den enda som känner så här. Startade kontot för några dagar sen.Har anmält men känns ju såklart jobbigt. Vet ju inte vad som kmr hända
  • Colourfulrainbow
    Anonym (345) skrev 2018-06-13 23:59:55 följande:
    Nej, det var jnte jag! Har inte pmat nån! Jag är nog knappast den enda som känner så här. Startade kontot för några dagar sen.Har anmält men känns ju såklart jobbigt. Vet ju inte vad som kmr hända
    Då ber jag om ursäkt. Trodde det var samma person, och jag hjälper gärna till och lyssnar, men det är frustrerande när ens råd inte går hem. 

    Du har gjort rätt som anmält.
Svar på tråden Polisen var här, vågar inte ringa igen. Blir hotad