• Trolletsunge

    Vilket BB i Stockholm?

    Hej! Jag har bf i oktober och är förstföderska. Bor i Stockholm och är nu i tiden då det är dags att välja BB. Självklart vet jag att det inte är säkert att det finns plats där men om det gör det så vill jag försöka välja rätt.

    Vi funderar nu kring BB Sthlm eller karolinska? Har läst mig till att det finns många som har dåliga erfarenheter av både Danderyd och SÖS. Någon, med egen erfarenhet, som kan säga för - och nackdelar? Tacksam för alla tips jag kan få!

  • Svar på tråden Vilket BB i Stockholm?
  • JA77

    Välj det närmsta! Det är det som blir viktigt sedan. Det är lika medicinskt säkert överallt. Gällande upplevelser är det godtyckligt eftersom allt handlar om vilken BM du får. Det kan du inte veta innan, och heller inte vad du behöver. 

  • närkommertrean

    Håller med tidigare svar, välj det närmsta! Själv har jag fött båda mina barn på SöS och har bara bra att säga om dem. Där finns det även ett patienthotell som jag har hört är jättebra.

  • kaeg

    Fött tre barn på Danderyd mellan 2006-2015 och hoppas på fjärde där med.

    Fördelar enligt mig:

    * Relativt nära för oss och närmsta sjukhus från barnvakten. Viktigt!

    * Om allt går bra finns patienthotell för pappa, mamma och bebis. Man kommer ifrån sjukhusmiljön lite om man vill sova kvar - vilket vi har gjort.

    * Skönt med neo på plats, även om det ej finns intensiv som på Karolinska Solna.

    Gå på närhetsprincipen - vart tar ni er lättast?

    Personal kan man önska att få byta om man ej klickar...

    finns enkelrum och övernattningsmöjlighet för partnen?


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • jennie08

    Jag har fött mina två barn på DS och är nöjd. Valde därför Danderyd även den här ggr. Alla mina vänner har fött antingen på Danderyd eller BB Stockholm som ligger en våning upp. Alla är lika nöjda :)

    Mitt tips: välj det som är närmast :)

  • Anotherone

    Har valt Danderyd båda gångerna och även fått komma dit när det varit dags. Nu senast är jag glad att jag inte valde BB Stockholm eftersom bebisen behövde komma med omedelbart kejsarsnitt och då räknas varje sekund. Danderyd har ju en operationssal inne på själva förlossningen.

    Sen är vårdavdelningarna jättefina (dit man kommer efter snitt). Och patienthotellet har jag bara hört gott om!

  • gbgumman

    Har fött på SöS två gånger och har jätte fina erfarenheter av förlossningen. Men jag har behövt dela rum båda gångerna. Lite trist men jag har ju inte åkt dit för att bo på hotell utan föda barn så det har jag inte brytt mig så mycket om.

    Min teori om man tycker det är bra eller inte beror på hur man klickar med personalen och det handlar nog mer om personkemi än vilket ställe man är på.

Svar på tråden Vilket BB i Stockholm?