• halfbaked

    Sf mått 31 i vecka 40+?!

    Min mage har legat under lägstakurvan nästan hela graviditeten. Hade sf-mått 28-29 från ca v 28-37 ungefär. Gjort två ul som visar på en bebis som är +0.8 %, mao normalviktig. Ska göra ett tredje nu för nu har sf-måttet stannat på 31 sen kanske v 37-38, sista mätning gjordes dan efter bf.

    Med dottern låg jag strax under normalkurvan hela graviditeten och hon var 3400/49 cm dan före bf.

    Hur stora bebisar har ni fått som haft ett sf-mått på 31 efter fullgången graviditet? Tänker mig att ul inte kan stämma...

  • Svar på tråden Sf mått 31 i vecka 40+?!
  • Sommar-2018

    Jag har också haft låga SF-mått och hoppat upp och ner i kurvan. I vecka 32+0 visade TUL -7% och i vecka 38+0 -10%. Men det är ju inga stora avvikelser.

    Anledningen till lågt SF-mått kan också bero på hur bebisen ligger, är huvudet nedåt blir måttet oftast mindre. Kan även bero på att du bär barnet långt ?bak i ryggen?.

  • Anonym (Sf)
    halfbaked skrev 2018-06-13 21:21:18 följande:

    Bebis var +5 % men känns så konstigt att mitt sf-mått är så galet, hmm.


    Skönt med liten mage.

    Jag hade 35 cm i v31. Som att jag vore fullgången. En aning jobbigt faktiskt
  • Anonym (Mia)

    Nu minns jag inte exakt mitt sf mått men det var under lägsta kurvan helat tiden på slutet. Min bm var lite orolig men skickade aldrig mig på tul. Men vi hade lite kontakt med sjukhuset och gjorde någon extra koll och jag var inte stor med de tidigare barnen heller. Jag var lite orolig med han föddes med planerat snitt i v38 och vägde då 3.3kg.

  • Linneisen

    Jag hade sf-mått 31 cm i vecka 37 och hade då haft samma i nån månad. Var på TUL och bebis beräknades till -7%. Hon kom i vecka 39+1 och vägde 3140 gram o var 49 cm. Hann inte ta något mer sf-mått :)

    Min mage var liten hela graviditeten men bebisen var bara något mindre än genomsnittet.

Svar på tråden Sf mått 31 i vecka 40+?!