• Sandiieliie

    Fattar ingenting, mens 1 dag är det ens möjligt?

    Jag blir knäpp. Slutade med mina p-piller 6/2 och fick första riktiga mensen (alltså inte pillermens) 2-5 maj. Testade sen med ägglossningsstickor men blev bara mer förvirrad av dom. Så fattar fortfarande inte när jag har ägglossning. Så kom iallafall mensen i måndags 11/6 och jag blev besviken för jaha, då prickade vi inte in ägglossningen trots att vi legat varje dag i 10 dagar omkring beräknad ägglossning och test med svaga streck. Men så igår poff, mensen borta. Kan man ens ha mens bara 1 dag? Vad är det som händer med min kropp? Blödde inte särskilt mycket i måndags och hade inte alls samma sorts mensvärk som jag brukar ha. Hjälp!

  • Svar på tråden Fattar ingenting, mens 1 dag är det ens möjligt?
  • Plattfoten

    Det kan vara nidblödning, som man får när det befruktade ägget fäster i livmodern. Det brukar komma i samband med när man skulle ha mens eller ett par dar efter den dag man skulle fått mens.ta ett gravtest.

  • Anonym (Fullt möjligt)

    Ja. Det är fullt möjligt, inte ens ovanligt. Mensen kan hoppa över några månader, komma två gånger samma månad eller komma en dag och sen försvinna. Allt är fullt normalt och rätt vanligt. Det händer säker alla kvinnor nån gång under deras livstid.

    Nidblödnng är något som inte är vetenskapligt bevisat. Det är en teori.

  • Jag är bara jag
    Plattfoten skrev 2018-06-13 17:17:46 följande:
    Det kan vara nidblödning, som man får när det befruktade ägget fäster i livmodern. Det brukar komma i samband med när man skulle ha mens eller ett par dar efter den dag man skulle fått mens.ta ett gravtest.
    Nej, du har helt fel. Nidblödning infaller när embryot fäster vilket är dag 5-7 efter äl. Har själv haft tre stycken.
  • joannaq

    Äl kanske va senare än vad du tror, min barnmorska sa att tiden mellan mensens sista dag och äl kan variera från månad till månad men att dagarna mellan äl och mens brukar vara lika.

    Hoppas du får ett plus :))

  • Sandiieliie

    Spännande. då kanske det är en bebis i magen ändå. Men borde inte gravtestet jag gjorde i måndags ha visat ett plus i såfall?

  • joannaq
    joannaq skrev 2018-06-13 20:20:04 följande:

    Glömde skriva till att då kan det ha varit en nidblödning om ÄL va sen..


    Om det var en nidblödning i måndags så är det för tidigt att få ett plus på stickan tyvärr. Vet inte exakt hur länge du måste vänta men minst en vecka i alla fall :)) Grattis lycka till
  • Sandiieliie

    Någon som har erfarenhet av att känna sig yr, svimfärdig och kallsvettig i samband med mens eller tidig graviditet?

  • Anonym (Sanna)
    Sandiieliie skrev 2018-06-14 15:59:43 följande:

    Någon som har erfarenhet av att känna sig yr, svimfärdig och kallsvettig i samband med mens eller tidig graviditet?


    Jag har varit väldigt yr i början med mina. Har lågt blodtryck kan tilläggas.

    Din kropp kan ju ha lite hormonknas om du precis slutat m piller.
  • Sandiieliie

    Jag slutade för fyra månader sen, vet inte hur lång tid det tar innan kroppen mår bra igen eller vad man ska säga. Sist jag slutade märkte jag inte av det alls. 

  • Anonym (Sanna)
    Sandiieliie skrev 2018-06-14 17:39:06 följande:

    Jag slutade för fyra månader sen, vet inte hur lång tid det tar innan kroppen mår bra igen eller vad man ska säga. Sist jag slutade märkte jag inte av det alls. 


    Aha, men hur har cyklerna innan sett ut? Har du haft ÄL? Spännande :)
  • Sandiieliie

    Jag har haft 39-41 dagar mellan mens men känt av ägglossning. Försökt testa med ägglossningsstickor men fick inte till det med dagarna så blev mest bara förvirrad av det. Beställt hem clearblue ägglossningstest istället. Men vet att jag haft 2 tillfällen med ägglossning iallafall.

Svar på tråden Fattar ingenting, mens 1 dag är det ens möjligt?