• Rebecca27

    Mitt ex har ny flickvän men hållt på med mig samtidigt

    Jag skriver här för att jag behöver veta lite hur andra ser på denna situationen.

    Jag och mitt ex hade/har en extrem kemi. Vårt förhållande var dock väldigt destruktivt pga att han ljög mycket, höll på mycket med droger osv osv (det är en historia för sig).

    Iallafall, vi gjorde slut för ca 1,5 år sedan och vi har inte pratat sedan dess. Hört en massa skit snack via andra som han och hans familj har pratat om mig. Jag har haft det väldigt jobbigt med allt detta och när vi har stött på varandra ute så har det blivit jätte konstigt. Första gången jag stötte på honom efter vårt breakup började jag skaka och fick gå därifrån direkt. Det är så galet ångestladdat.

    Vi bor i samma håla och vi känner samma människor och jag har bara känt att allt detta är så sjukt jobbigt. Bara velat lösa allt så att vi kan gå på varsitt håll. Det är någon form av hatkärlek jag känner för honom. För samtidigt som det är så jobbigt så har vi ändå en extrem kemi. Jag har vetat helatiden att vi inte ska ha kontakt för vi kommer dras till varandra som två magneter.

    Det finns massor med bakomliggande händelser och känslor som jag inte tar upp här för det blir alldeles för mycket att skriva. Det har egentligen inte med denna händelsen att göra.

    Iallafall, vi hamnade på samma fest förra veckan av en slump. Vi pratade massor och var rätt fulla båda två. Det slutade med att vi kysstes och betedde oss som att ingenting hade hänt och som att vi fortfarande var tillsammans. Efter några timmars klängande på varandra får jag reda på att han har flickvän och har träffat henne i över 6 månader.

    Jag blev konstigt nog inte så arg, jag bara ryckte på axlarna och festade vidare. Sen började hans polare ragga massor på mig. Så sa jag "detta är inte bra, sluta hålla på". Men han fortsatte och fortsatte.

    Nu får ni ha i tanke att dessa människor är alkoholister, håller på med droger, ligger runt (inte alla men en del). De är liksom helt galna och utflippade och det är alltid någon som gör något sjukt på festerna.

    Så efter en stund tänkte jag "jaja vafan, mitt ex har ny tjej och jag är singel? Det är väl inte hela världen" så när denna killen försökte kyssa mig igen så kysste jag tillbaka.

    Det blev ett JÄVLA liv. Alla på denna festen (förutom mitt ex och den killen som kysste mig) började kalla mig för hora, att jag hade förstört relationen mellan mitt ex och hans polare. Att jag var en jävla slampa som slampande runt osv osv. Detta var alltså mitt ex lillasyster, mina såkallade vänner och hans vänner som gaddade ihop sig för att kalla mig allt detta. Han som kysste mig fick INGEN skit av någon. Mitt ex och han stod och dansade ihop en bit bort. Det slutade med att jag satt och grät och åkte hem. I efterhand har de som stod mig närmast bett om ursäkt lite halvt. Men många av dom andra går runt och snackar skit om mig. Det har gått en vecka nu och jag har redan fått höra galet mycket skit.

    Vad tycker ni om detta?

  • Svar på tråden Mitt ex har ny flickvän men hållt på med mig samtidigt
  • Nicco123

    Hur gamla är ni?

    Sluta genast umgås med alkoholister och folk som regelbundet tar droger. De kommer aldrig vara riktiga vänner utan bara leta sig efter just fester där de kan dricka och droga.

    För övrigt har du inte gjort något fel utan isf kompisen som raggade på dig. Jag tycker det verkar som dina ?kompisar? egentligen vet detta men skäms lite inför att faktiskt erkänna hur fel de gjorde.

    Gå rakryggad och försök minimera umgänget med dessa människor!

  • Rebecca27

    Jag är 26, mitt ex är 24. De andra är allt mellan 18 - 55 år. Jag vet att det låter helt galet..

    Det är bara så svårt när dessa personer är nyktra ibland och är som andra människor då. Jag själv håller inte på med några droger alls och är så olik dessa människor egentligen. Jag är helt med er när ni säger att jag borde hålla mig borta från dom. Har brutit kontakten med alla nu. Ville mest bara höra från någon utifrån att jag inte gjort något fel. Har en tendens till att ta åt mig mycket av vad andra säger, tycker och tänker.

  • äldreochklokare

    lämna hålan och starta ett nytt liv, du behöver det 

Svar på tråden Mitt ex har ny flickvän men hållt på med mig samtidigt