• Anonym (Nollk­oll)
    Äldre 13 Jun 17:16
    1446 visningar
    12 svar
    12
    1446

    Vodka + whiskeyglas present?

    Hej, denna fråga kanske anses vara halvt löjlig men tänkte ge bort en flaska vodka o whiskeyglas i present - är den kombon "konstig"? Hittade inga shotglas men däremot jättefina whiskeyglas. Kan inget sånt här så tacksam för hjälp:)

  • Svar på tråden Vodka + whiskeyglas present?
  • Äldre 13 Jun 17:29
    #1

    Varför inte whiskey med glasen?

  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 17:36
    #2

    Hittade en fin & bra vodkaflaska som jag redan har köpt, kanske dumt..men vodka & whiskeyglas är en udda kombo eller? Till en som fyller 21 (om det har någon betydelse...)

  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 17:37
    #3
    smulpaj01 skrev 2018-06-13 17:29:37 följande:

    Varför inte whiskey med glasen?


    Hittade en fin & bra vodkaflaska som jag redan har köpt, kanske dumt..men vodka & whiskeyglas är en udda kombo eller? Till en som fyller 21 (om det har någon betydelse...)
  • Äldre 13 Jun 17:47
    #4
    Anonym (Nollkoll) skrev 2018-06-13 17:36:28 följande:

    Hittade en fin & bra vodkaflaska som jag redan har köpt, kanske dumt..men vodka & whiskeyglas är en udda kombo eller? Till en som fyller 21 (om det har någon betydelse...)


    Nejdå, det funkar

    Vad köpte du för vodka? Nyfiken eftersom jag är gammal bartender.
  • Contad­or
    Äldre 13 Jun 17:51
    #5
    +1

    Rent formellt alltså så är Vodka ungefär som London Gin eller handpriten din tjej använder på uska-jobbet. ( fast hon kan ju jobba på systemet likväl ); dvs utfyllnad för drinkar. Då passar ett drinkglas bäst och jag har för mig att ett drinkglas är rätt högt och inte helt litet heller.

    För art uttrycka mig milt. Ingen kommer avstå från att uposkatta din goda tanke men Ja det är rätt udda kombination.

  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 17:56
    #6
    smulpaj01 skrev 2018-06-13 17:29:37 följande:

    Varför inte whiskey med glasen?


    Hittade en fin & bra vodkaflaska som jag redan har köpt, kanske dumt..men vodka & whiskeyglas är en udda kombo eller? Till en som fyller 21 (om det har någon betydelse...)
    smulpaj01 skrev 2018-06-13 17:47:55 följande:

    Nejdå, det funkar

    Vad köpte du för vodka? Nyfiken eftersom jag är gammal bartender.


    Åhh blev jätteglad för ditt svar, gjorde min dag tills jag läste kommentaren nedanför din haha... men jag köper nog whiskeyglasen ändå för dom var så fina. "Purity vodka" köpte jag, läste att den har fått många bra recensioner:)
  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 18:00
    #7
    Contador skrev 2018-06-13 17:51:42 följande:

    Rent formellt alltså så är Vodka ungefär som London Gin eller handpriten din tjej använder på uska-jobbet. ( fast hon kan ju jobba på systemet likväl ); dvs utfyllnad för drinkar. Då passar ett drinkglas bäst och jag har för mig att ett drinkglas är rätt högt och inte helt litet heller.

    För art uttrycka mig milt. Ingen kommer avstå från att uposkatta din goda tanke men Ja det är rätt udda kombination.


    Var inte avsiktligt att gilla ditt inlägg haha. Hm udda kombo som jag var rädd för..men visst tanken som räknas. Tack så mkt för dina synpunkter :)
  • Anonym (Astri­d)
    Äldre 13 Jun 18:29
    #8

    Visst är kombon lite udda, men de flesta 21-åringar brukar ju inte riktigt bry sig om det är "rätt glas" till alla gånger, utan att det mer är ett plus. Många jag pluggade med på universitetet drack liksom vin ur tekoppen... Sen så kanske personen väljer att köpa whiskey sen, och då kan det ju vara kul att faktiskt ha whiskeyglas.

  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 18:35
    #9
    Anonym (Astrid) skrev 2018-06-13 18:29:45 följande:

    Visst är kombon lite udda, men de flesta 21-åringar brukar ju inte riktigt bry sig om det är "rätt glas" till alla gånger, utan att det mer är ett plus. Många jag pluggade med på universitetet drack liksom vin ur tekoppen... Sen så kanske personen väljer att köpa whiskey sen, och då kan det ju vara kul att faktiskt ha whiskeyglas.


    Tänkte också att 21-åringar inte riktigt bry sig, men är ändå osäker så alla synpunkter uppskattas verkligen :) lutar åt whiskeyglas men ska se om jag hittar ngt annat finare.
  • Contad­or
    Äldre 13 Jun 22:16
    #10

    Slå på stortrumman vetja. Köp en 350 ml Jack Daniel's Whisky. Världens mest sålda och mkt prisvärd till dina fina Wiskeyglas. Lite class och sen Vodkan för fyllan.

  • Äldre 14 Jun 13:38
    #11

    Åhh blev jätteglad för ditt svar, gjorde min dag tills jag läste kommentaren nedanför din haha... men jag köper nog whiskeyglasen ändå för dom var så fina. "Purity vodka" köpte jag, läste att den har fått många bra recensioner:)

    Det är en bra vodka tycker jag. Destillerad 16 ggr har jag för mig. Själv kan jag dricka vodka med is i whiskyglas ibland. Inte som shot alltså. Det går att dricka vodka med stil.

  • Anonym (Nollk­oll) Trådstartaren
    Äldre 15 Jun 12:34
    #12
    viktorjohan skrev 2018-06-14 13:38:29 följande:

    Åhh blev jätteglad för ditt svar, gjorde min dag tills jag läste kommentaren nedanför din haha... men jag köper nog whiskeyglasen ändå för dom var så fina. "Purity vodka" köpte jag, läste att den har fått många bra recensioner:)

    Det är en bra vodka tycker jag. Destillerad 16 ggr har jag för mig. Själv kan jag dricka vodka med is i whiskyglas ibland. Inte som shot alltså. Det går att dricka vodka med stil.


    Toppen tack!
Svar på tråden Vodka + whiskeyglas present?