• Jul2015

    Fältsäljare/b2b se hit!!!!

    Hej! Har lite funderingar!

    Någon som arbetar som fältsäljare? Har ni gått någon utbildning? Vad har ni för lön? Trivs ni?

    Velar mellan två utbildningar och det ena är just fältsäljare. Men vill veta mer kring yrket och vad ni tycker!

  • Svar på tråden Fältsäljare/b2b se hit!!!!
  • Jul2015

    Menar företagssäljare! Har skrivit fel. Men det finns även såna som kallas för fältsäljare. Vet dock inte vad det skiljer sig åt..s

  • Anonym (M)

    Att det kommit utbilningar för säljare är sånt skämt. Jag har jobbat med fältsälj inom b2b (IT-sektor) sen 2010. Ingen har en utbildning ... pga inga förkunskaper krävs! Tungan ute

    Man ska vara glad och trevlig. Kunna driva en kund att köpa genom att vara inställsam, enkel att ha att göra med och lite pushig typ. Kunna hålla en powerpoint i ett mötesrum. Och skicka en offert - alltid skapad ur ett quoting tool på en dator, där allt redan är förinfyllt typ.

    Vill du jobba med sälj skulle jag söka en junior account manager -roll. Finns massor på LinkedIn. Branschen skriker efter detta, så förkunskaper krävs sällan för juniorroller. Så slipper du slösa tid på utbildning ingen kommer fråga efter och leva på lånade pengar istället för att tjäna riktiga.

  • Anonym (M)
    Jul2015 skrev 2018-06-13 20:40:54 följande:

    Menar företagssäljare! Har skrivit fel. Men det finns även såna som kallas för fältsäljare. Vet dock inte vad det skiljer sig åt..s


    Fältsäljare är att du är på plats och möter kunden. Innesäljare, som är motsatsen, innebär att försäljningen sker via telefon.
  • Jul2015

    Jag skrev fel, menade företagssäljare. Är det inte samma som key account manager?

    Dom tjänar gode bra!


    Anonym (M) skrev 2018-06-14 16:36:35 följande:

    Att det kommit utbilningar för säljare är sånt skämt. Jag har jobbat med fältsälj inom b2b (IT-sektor) sen 2010. Ingen har en utbildning ... pga inga förkunskaper krävs! 

    Man ska vara glad och trevlig. Kunna driva en kund att köpa genom att vara inställsam, enkel att ha att göra med och lite pushig typ. Kunna hålla en powerpoint i ett mötesrum. Och skicka en offert - alltid skapad ur ett quoting tool på en dator, där allt redan är förinfyllt typ.

    Vill du jobba med sälj skulle jag söka en junior account manager -roll. Finns massor på LinkedIn. Branschen skriker efter detta, så förkunskaper krävs sällan för juniorroller. Så slipper du slösa tid på utbildning ingen kommer fråga efter och leva på lånade pengar istället för att tjäna riktiga.


  • Anonym (B)
    Jul2015 skrev 2018-06-14 20:42:31 följande:

    Jag skrev fel, menade företagssäljare. Är det inte samma som key account manager?

    Dom tjänar gode bra!


    Du verkar rätt virrig
  • Jul2015
    Anonym (B) skrev 2018-06-15 17:00:03 följande:

    Du verkar rätt virrig


    Vadå virrig? Jag ställer frågor för att få svar på mina frågor? Gå till någon annan tråd än att ödsla på min tid
  • Anonym (M)

    Key account manager är något annat.
    Du kanske inte är klippt och skuren för detta ändå. Gå utbildningen Flört

Svar på tråden Fältsäljare/b2b se hit!!!!